dodano: 2020-07-15 12:21 | aktualizacja:
2020-07-15 12:58
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: CANAL+/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiana nazwy spółki ITI Neovision S.A. na CANAL+ Polska S.A. to kontynuacja procesu rebrandingu rozpoczętego we wrześniu ub.r. Wtedy
logo nc+ zastąpiono logo CANAL+, co zapoczątkowało proces konsolidacji nazewnictwa i pozwoliło na dalszą budowę ekosystemu marki CANAL+. W kolejnych miesiącach logo CANAL+ było tym samym coraz mocniej widoczne w portfolio produktów spółki, w tym m.in. za sprawą wprowadzenia na rynek nowego serwisu
CANAL+ telewizja przez internet (OTT) czy usługi
Premiery CANAL+.
W osobnym komunikacie spółka poinformowała, że złożyła
prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Co istotne spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej. Spółka będzie informować o kolejnych krokach po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników.
Niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej, Grupa CANAL+, akcjonariusz większościowy spółki z 51 proc. udziałów (będąca częścią grupy Vivendi) potwierdza, że
zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem spółki. Oznacza to, że wprowadzenie akcji na giełdę dotyczyłoby tylko mniejszościowych akcjonariuszy CANAL+ Polska. Są nimi:
TVN Media (32 proc.) oraz
LGI Global Ventures Holding BV (17 proc.), spółka zależna Liberty Global, właściciela UPC.
CANAL+ Polska podał w komunikacie, że na koniec grudnia 2019 roku miał około 2,7 mln abonentów. Ostatnio ujawnioną liczbą abonentów było 2,163 mln abonentów na koniec czerwca 2019 roku.
CANAL+ Polska jest operatorem Platformy CANAL+, oferującej pakiety, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne, jak i kanały podmiotów trzecich, jak również nowo wprowadzonej usługi streamingowej CANAL+ (OTT). CANAL+ Polska jest również zaangażowany w dystrybucję filmów za pośrednictwem swojej spółki zależnej -
Kino Świat, jednego z wiodących dystrybutorów filmów w Polsce.
W 2019 roku spółka ITI Neovision osiągnęła przychody (przed konsolidacją) w wysokości 2 267 960 000 zł. Zysk operacyjny wyniósł 105 721 000 zł, a zysk netto 87 733 000 zł. Kwota planowanej dywidendy wynosi 115 298 000 zł (obejmuje niepodzielone zyski z wcześniejszych lat).
CANAL+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i konsekwentne poszerzanie bazy abonentów od 2016 roku. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową CANAL+ (OTT). Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej.
- powiedziała Edyta Sadowska, dyrektor generalna i prezes zarządu CANAL+ Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.