reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Netia odda klientom pieniądze w efekcie decyzji UOKiK

dodano: 2022-02-21 12:26 | aktualizacja: 2024-03-26 10:59
autor: Anita Kaźmierska | źródło: UOKiK/Netia/satkurier.pl

kot pieniądze 30 grudnia ub.r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, po przeprowadzeniu postępowania, w toku którego uprawdopodobnił, że Netia stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, nałożył na Netię obowiązek wykonania pewnych zobowiązań. W efekcie Netia oficjalnie poinformowała 18 lutego, że przyzna rekompensatę konsumentom, którym aktywowano płatne usługi dodatkowe bez ich wyraźnej zgody.

kot pieniądze


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zobowiązanie Netii dotyczy następujących usług dodatkowych: Bezpieczny Internet 2, Bezpieczny Smartfon, Identyfikacja Numeru, Pakiet HBO HD, GigaNagrywarka Standard oraz GigaNagrywarka Maxi.

Konsumenci, którzy nie korzystają już z usług Netii, otrzymają zwrot opłat po podaniu numeru konta bankowego. Taką informację konsumenci będą mogli przekazać w salonie Netii, dzwoniąc na infolinię (+48 22 358 15 94), wysyłając e-mail na adres info(małpa)netia.pl lub wypełniając formularz (link do formularza netia.pl/pl/komunikaty/uokik_2021 będzie aktywny od 10 marca 2022 roku). W indywidualnej korespondencji wskazany zostanie termin, w jakim konsumenci będą mogli przekazać numer rachunku bankowego.

Aktualni abonenci Netii nie muszą nic robić, aby uzyskać upust na kolejnych fakturach lub zaliczenie części przysługującej im kwoty na poczet ewentualnych zaległości względem spółki. Jedynie konsumenci, którzy w reklamacji zażądali zwrotu opłat na konto bankowe oraz nadal są klientami Netii, zostaną poproszeni o przekazanie numeru konta bankowego.

O rekompensacie i zasadach jej uzyskania konsumenci zostaną poinformowani e-mailowo, telefonicznie lub listownie pomiędzy 10 marca a 5 czerwca 2022 roku. Konsument, który w powyższym okresie nie otrzyma od Netii prośby o podanie numeru rachunku bankowego, będzie mógł to uczynić do 20 lipca 2022 roku.

Rekompensata jest związana z tym, że Netia zobowiązała się do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji konsumentów oraz dokonania zwrotu opłat osobom, które dezaktywowały jedną lub kilka wyżej wymienionych usług dodatkowych przed otrzymaniem czwartej faktury, na której została naliczona za nie opłata w pełnej wysokości.

W decyzji prezes UOKiK uprawdopodobnił stosowanie przez Netię praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów polegających na pobieraniu płatności za aktywowane konsumentom wyżej wymienione usługi dodatkowe, pomimo nieuzyskania najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych wyraźnej zgody na dodatkową płatność, co może naruszać art. 10 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.

W zakresie praktyk zakwestionowanych przez prezesa UOKiK Netia zadeklarowała wprowadzenie zmian. Netia zmodyfikuje procedurę zawierania lub zmiany warunków umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w ramach której może być aktywowana jedna lub kilka wyżej wymienionych usług dodatkowych.

Ze szczegółami zobowiązania Netii oraz stanowiskiem prezesa UOKiK dotyczącym praktyk spółki można zapoznać się w decyzji prezesa UOKiK nr RKR-13/2021 (plik PDF).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii IPTV w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...