dodano: 2022-02-21 12:26 | aktualizacja:
2024-03-26 10:59
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UOKiK/Netia/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zobowiązanie Netii dotyczy następujących usług dodatkowych:
Bezpieczny Internet 2, Bezpieczny Smartfon, Identyfikacja Numeru, Pakiet HBO HD, GigaNagrywarka Standard oraz
GigaNagrywarka Maxi.
Konsumenci, którzy nie korzystają już z usług Netii, otrzymają zwrot opłat po podaniu numeru konta bankowego. Taką informację konsumenci będą mogli przekazać w salonie Netii, dzwoniąc na infolinię (+48 22 358 15 94), wysyłając e-mail na adres info(małpa)netia.pl lub wypełniając formularz (link do formularza
netia.pl/pl/komunikaty/uokik_2021 będzie aktywny od 10 marca 2022 roku). W indywidualnej korespondencji wskazany zostanie termin, w jakim konsumenci będą mogli przekazać numer rachunku bankowego.
Aktualni abonenci Netii nie muszą nic robić, aby uzyskać upust na kolejnych fakturach lub zaliczenie części przysługującej im kwoty na poczet ewentualnych zaległości względem spółki. Jedynie konsumenci, którzy w reklamacji zażądali zwrotu opłat na konto bankowe oraz nadal są klientami Netii, zostaną poproszeni o przekazanie numeru konta bankowego.
O rekompensacie i zasadach jej uzyskania konsumenci zostaną poinformowani e-mailowo, telefonicznie lub listownie
pomiędzy 10 marca a 5 czerwca 2022 roku. Konsument, który w powyższym okresie nie otrzyma od Netii prośby o podanie numeru rachunku bankowego, będzie mógł to uczynić do 20 lipca 2022 roku.
Rekompensata jest związana z tym, że Netia zobowiązała się do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji konsumentów oraz dokonania zwrotu opłat osobom, które dezaktywowały jedną lub kilka wyżej wymienionych usług dodatkowych przed otrzymaniem czwartej faktury, na której została naliczona za nie opłata w pełnej wysokości.
W decyzji prezes UOKiK uprawdopodobnił stosowanie przez Netię praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów polegających na pobieraniu płatności za aktywowane konsumentom wyżej wymienione usługi dodatkowe, pomimo nieuzyskania najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych wyraźnej zgody na dodatkową płatność, co może naruszać art. 10 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
W zakresie praktyk zakwestionowanych przez prezesa UOKiK Netia zadeklarowała wprowadzenie zmian. Netia zmodyfikuje procedurę zawierania lub zmiany warunków umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w ramach której może być aktywowana jedna lub kilka wyżej wymienionych usług dodatkowych.
Ze szczegółami zobowiązania Netii oraz stanowiskiem prezesa UOKiK dotyczącym praktyk spółki można zapoznać się w
decyzji prezesa UOKiK nr RKR-13/2021 (plik PDF).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.