dodano: 2022-10-25 10:30 | aktualizacja:
2022-10-25 12:28
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Viaplay Group/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączna liczba subskrybentów Viaplay na wszystkich obsługiwanych rynkach wyniosła na koniec trzeciego kwartału br.
6,428 mln. Oznacza to wzrost o 879 tys. subskrybentów w ciągu trzech miesięcy i o 2,82 mln w ciągu roku.
Z łącznej liczby 6,428 mln subskrybentów Viaplay,
4,229 mln pochodziło z krajów nordyckich (Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia, Szwecja), a
2,2 mln z krajów bałtyckich (Estonia, Litwa, Łotwa), Stanów Zjednoczonych,
Polski i Holandii, z czego te dwa ostatnie rynki odpowiadały razem za wynik co najmniej
2 mln.
Jeśli chodzi o zmiany w bazie subskrybentów Viaplay, wzrosła ona o 195 tys. w samym trzecim kwartale i 933 tys. w ciągu roku w krajach nordyckich oraz o 685 tys. i 1,887 mln na rynkach międzynarodowych.
Według Viaplay Group, do wzrostu liczby subskrybentów na rynkach międzynarodowych przyczyniło się nabycie praw do transmisji meczów angielskiej
Premier League w Polsce i Holandii, a także
nowa umowa dystrybucyjna w Polsce - z CANAL+.
- Osiągnęliśmy kolejny kwartał wysokiego wzrostu liczby subskrybentów i przychodów, co świadczy o atrakcyjności i prężności naszej dobrze zróżnicowanej biblioteki. Nasza oferta nigdy nie była mocniejsza, a w ciągu kwartału dodaliśmy nowe treści oryginalne i sportowe - poinformował Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group.
Po niedawnym
przejęciu Premier Sports i zapowiedzi debiutu w Wielkiej Brytanii, Viaplay Group zaktualizowała swoją prognozę dotyczącą liczby subskrybentów na rynkach międzynarodowych na koniec 2022 roku z 2,5 mln do
2,7 mln. Jednocześnie obniżyła prognozę dla krajów nordyckich z 4,8 mln do 4,6 mln. Zatem cel grupy jeśli chodzi o łączną liczbę subskrybentów pozostał niezmieniony i nadal wynosi
7,3 mln na koniec 2022 roku.
Viaplay Group podtrzymuje cel, by na koniec 2025 roku mieć
12 mln subskrybentów, ale tym razem nie różnicuje tej prognozy na kraje nordyckie i pozostałe rynki.
Przychody Viaplay Group za trzeci kwartał br. wyniosły
3,972 mld koron szwedzkich, w tym 1,87 mld SEK z subskrypcji platformy Viaplay, 1,257 mld SEK przychodów Viaplay Studios i z subskrypcji kanałów linearnych oraz 845 mln SEK z reklam.
Strata netto Viaplay Group wyniosła 86 mln SEK.
- Oczekuje się, że nasza działalność międzynarodowa będzie przynosić zyski w ujęciu rocznym w 2024 roku – rok przed planowanym terminem. Wynika to z połączenia wyższego niż pierwotnie zakładano wzrostu sprzedaży oraz priorytetowego traktowania inwestycji w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii - powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group.
Viaplay wystartował w Polsce 3 sierpnia 2021 roku. Jest dostępny w cenie
34 zł miesięcznie, choć ma ona wzrosnąć do
55 zł miesięcznie od marca 2023 roku. Oferuje filmy i seriale, w tym własne produkcje Viaplay Originals, a także transmisje na żywo (zobacz,
jakie prawa sportowe na polski rynek posiada Viaplay).
Dodajmy, że 1 listopada br. Viaplay zadebiutuje w Wielkiej Brytanii, a w przyszłym roku zawita do
Kanady, Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie grupy jako
„klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. Viaplay Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.