Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowy odcinek „Marketplace Europe” zostanie wyemitowany na antenie stacji CNN International w sobotę, 18 lutego br. o godzinie 8:45. Będzie można obejrzeć go także: w sobotę, 18 lutego br. o godzinie 22:00, w niedzielę, 19 lutego br. o godzinie 5:30, w nocy z niedzieli na poniedziałek, z 19 na 20 lutego br. o godzinie 4:30, w środę, 22 lutego br. w godzinach 9:45, 15:45 oraz 21:45, w niedzielę, 26 lutego br. w godzinach 5:45, 8:45 i 19:15 oraz w nocy z niedzieli na poniedziałek, z 26 na 27 lutego br. o godzinie 4:45.
Według firmy Deloitte, większość e-graczy to millenialsi. Głównym ośrodkiem branży jest Europa - Włosi, Polacy i Hiszpanie stanowią około połowy wszystkich widzów e-sportu. Z tego kontynentu pochodzi również trzech z pięciu najpopularniejszych streamerów na Twitchu.
Rozgrywki mogą odbywać się online, na stronach streamingowych, np. w serwisie YouTube lub na Twitchu, albo „na żywo”, na dużych arenach, takich jak Victoria Warehouse w Manchesterze. Fani zajmują tam swoje miejsca, aby obejrzeć turniej Red Bull Home Ground. Arena pęka w szwach - wszystkie bilety są wyprzedane.
- Kiedy siedzisz tam na scenie, wygrywasz rundę i widzisz jak ludzie podrywają się z miejsc i wiwatują, ich energia od razu ci się udziela
- tak duńska gamerka Michaela Lintrup, znana w sieci jako Mimi, opisuje atmosferę panującą na zawodach z udziałem publiczności.
Na Red Bull Home Ground zespoły grają w Valoranta, drużynową strzelankę pierwszoosobową. Na Twitchu i w serwisie YouTube oglądają ich ponad trzy miliony widzów. Prezenterka Yinsu Collins zwraca uwagę, w jakim szybkim tempie rozwijał się Valorant:
- [Zazwyczaj] musi minąć sporo czasu, zanim gra stanie się popularna. Tej zajęło to mniej niż rok. Wszystko się zmienia, a rynek jest teraz naprawdę duży. Mamy zespół zajmujący się transmisjami i zespół produkcyjny. Wszyscy gracze pro są, moim zdaniem, sportowcami. Spójrzmy też z ich perspektywy - mają sztab trenerski i analityków.
W turnieju biorą udział dwa zespoły, a zwycięzca zabierze do domu nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów. Hundred Thieves to amerykańska drużyna, która współpracuje z Heinekenem, Lexusem i AT&T, natomiast partnerami zespołu Cloud Nine są Red Bull, BMW i Microsoft. Zellsis, jeden z członków zespołu, wyjaśnia, jak widzi przyszłość e-sportu:
- Chcę po prostu obserwować, jak e-sport nieustannie się rozwija. Stworzenie dynastii, wygrywanie i ugruntowanie naszej nazwy na rynku byłoby super.
Yinsu Collins podsumowuje:
- Zmiany zachodzą tylko na lepsze. Więcej pieniędzy i więcej inwestycji pomoże w rozwoju, lepiej wyedukuje ludzi i da im więcej możliwości.
W lutowym odcinku programu pojawi się również temat rozbudowy sektora energetyki wiatrowej w Europie
(więcej tutaj).
Plan transmisji:
18 lutego (sobota)
8:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
22:00 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
19 lutego (niedziela)
5:30 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
Noc z 19 na 20 lutego (z niedzieli na poniedziałek)
4:30 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
22 lutego (środa)
9:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
15:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
21:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
26 lutego (niedziela)
5:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
8:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
19:15 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
Noc z 26 na 27 lutego (z niedzieli na poniedziałek)
4:45 e-sport: „Marketplace Europe” - magazyn, CNN International
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.