Ogólnoeuropejski kanał informacyjny Euronews ma zamknąć swoją kultową siedzibę w Lyonie we Francji. Według francuskich mediów, wielojęzyczny nadawca zwolni 198 pracowników ze wszystkich 478 zatrudnionych i przeniesie swoją działalność do Brukseli. Kanał został wykupiony przez Alpac Capital w 2022 roku po katastrofalnej dekadzie, w wyniku której NBC News porzuciło plany przebudowy projektu.
Euronews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Redukcja etatów ma nastąpić w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Euronews ma też sprzedać swoją obecną siedzibę w Lyonie. Zamiast tego w Brukseli powstanie nowy centralny newsroom. Działalność nadawczą mają wspierać dodatkowe biura w Rzymie, Berlinie, Lizbonie, Madrycie i Londynie.
Euronews wprowadził się do obecnej siedziby w Lyonie zaledwie 8 lat temu, zajmując budynek w samym sercu dzielnicy Confluence. W 2018 r. Euronews Englishprzyjął nowy wygląd, który zawierał wyjątkową główną siedzibę w tytułach rozpoczynających różne programy informacyjne.
Z końcem lutego br. Euronews French zakończył emisję FTA na systemie satelitarnym Astra 19,2°E, co było bardzo specyficznym posunięciem nadawcy uruchomionego 1 stycznia 1993 roku i świętującego okrągłą 30. rocznicę działalności w 2023.
Ponadto niemiecka wersjaEuronews Deutsch przeniosła się z pojemności RTL, która była w DVB-S na pojemność GlobeCast, która jest w DVB-S2. To można rozumieć jako redukcję kosztów transmisji. Kanał nadaje z satelity Astra 1L (19,2°E) i nadal pozostaje w MPEG-2/SD, ale na innej częstotliwości 11,377 GHz, pol. V (SR: 22000, FEC:2/3; DVB-S2/8PSK).
Anglojęzyczna wersjaEuronews English HDprawie odeszła od programów prowadzonych przez prezenterów. Wiele takich programów zostało nagle zakończonych jeszcze w 2019 roku. Tylko główne poranne i wieczorne wydania informacyjne w dni powszednie były realizowane przez prezentera w studiu. Te programy zostały wycofane w zeszłym roku. Serwisy informacyjne powróciły do tradycyjnego formatu lektora.
Aby uczcić 30. rocznicę nadawania, Euronews na początku lutego br. odświeżył wygląd w swoich wersjach językowych z bocznym paskiem krótkich wiadomości tekstowych (tzw. tweetów) o aktualnych wydarzeniach. Umiejscowienie logotypu i pozostałych napisów na ekranie z dala od paska bocznego pozwoliło wykorzystać środkową część ekranu dla materiałów wideo.