reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Viaplay: Wzrost liczby subskrybentów w Polsce

dodano: 2023-04-25 10:35
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Viaplay Group/satkurier.pl

Viaplay Group Viaplay Group zaprezentowała wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. W ciągu trzech miesięcy liczba subskrybentów platformy streamingowej Viaplay na rynkach międzynarodowych wzrosła o 211 tys. do 2,905 mln subskrybentów. Jak informuje grupa, wzrost ten był napędzany głównie przez rynek polski i holenderski. Ciekawe, jak sytuacja będzie wyglądała po podwyżce cen, która to w Polsce została wprowadzona 1 marca br.

Viaplay
Viaplay


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączna liczba subskrybentów Viaplay na wszystkich rynkach wyniosła na koniec marca 2023 roku 7,643 mln, czyli wzrosła o 325 tys. w pierwszym kwartale roku.

Viaplay Group podtrzymuje cel, by na koniec 2025 roku mieć 12 mln subskrybentów. Jednocześnie prognozuje, że na koniec 2023 roku będzie mieć łącznie 9 mln subskrybentów, w tym 5 mln w krajach nordyckich i 4 mln na rynkach międzynarodowych.

Rynki międzynarodowe Viaplay
Polska, Holandia, Wielka Brytania, Estonia, Litwa, Łotwa, Stany Zjednoczone, Kanada, Austria

W ciągu trzech miesięcy liczba subskrybentów Viaplay na rynkach międzynarodowych wzrosła o 211 tys. do 2,905 mln subskrybentów. Jak informuje grupa, wzrost ten był napędzany głównie przez rynek polski i holenderski. Nie podała jednak, ilu dokładnie subskrybentów ma w Polsce (na koniec 2022 roku miała 1,2 mln).

Przychody Viaplay Group ze sprzedaży na rynkach międzynarodowych wzrosły w pierwszym kwartale 2023 roku ponad 7-krotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku do 671 mln SEK.

Jak informuje Viaplay, ceny subskrypcji w Polsce i Holandii zostały podniesione, aby „odzwierciedlić dalsze rozszerzenie oferty treści, w tym niedawne dodanie wyłącznych praw do transmisji Formuły 1 w Polsce i wcześniejsze nabycie praw do Premier League”.

Wzrost strat operacyjnych o 49 proc. do 454 mln SEK był związany ze wzrostem kosztów o 184 proc. do 1,125 mld SEK, przez m.in. zakup wyżej wymienionych treści, uruchomienie Viaplay w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz zwiększenie skali działalności w Wielkiej Brytanii.
 

- Łączne starty operacyjne w naszej międzynarodowej działalności są skutkiem inwestycji w prawa do transmisji Formuły 1 na polskim rynku, uruchomienia Viaplay w USA i Kanadzie, zwiększenia skali działalności w Wielkiej Brytanii oraz polskiego i holenderskiego miksu ARPU [średniego przychodu na użytkownika - przyp. red.]. Oczekujemy, że straty te będą stopniowo spadać w ciągu roku, w miarę wzrostu liczby subskrybentów i poziomu ARPU. Spodziewamy się, że spowoduje to niższe straty rok do roku, w wysokości od 1 do 1,1 mld SEK, zanim osiągniemy rentowność z działalności międzynarodowej w 2024 roku

- powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group.

W pierwszym kwartale Viaplay został uruchomiony jako usługa bezpośrednia w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a nowe umowy Viaplay Select zostały podpisane z operatorami płatnej telewizji w Austrii, Kanadzie i Niemczech.

Rynki nordyckie Viaplay
Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia, Szwecja


Liczba subskrybentów Viaplay na rynkach nordyckich wzrosła w pierwszym kwartale 2023 roku o 113 tys. do 4,738 mln subskrybentów. Było to napędzane w szczególności sprzedażą partnerską B2B.

Łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 3,866 mld SEK, a koszty 3,703 mld SEK, przez co zysk operacyjny wyniósł 163 mln SEK, zmniejszając się o 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.

Viaplay podniósł ceny subskrypcji na prawie każdym rynku nordyckim. Jak ten krok wpłynie na liczbę subskrybentów, okaże się w wynikach Viaplay za drugi kwartał roku.


Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie grupy jako „klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. Viaplay Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...