reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

5 domowych sposobów na wzmocnienie odporności

dodano: 2024-01-15 16:49
autor: Artykuł sponsorowany | źródło: Artykuł sponsorowany

5 domowych sposobów na wzmocnienie odporności Budowanie odporności to złożony proces, jednak aby ją wzmocnić, wystarczy dokonać kilku prostych zmian w swoim życiu. Oto 5 domowych sposobów na lepszą odporność o każdej porze roku.

5 domowych sposobów na wzmocnienie odporności


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak dbać o odporność? 5 niezawodnych sposobów

Odporność to słowo, które słyszymy bardzo często zwłaszcza jesienią i zimą, a więc w okresie zwiększonej zachorowalności. Rzadko jednak mówi się o tym, że jej budowanie to proces, który powinien trwać przez cały rok. Mocny organizm jest w stanie poradzić sobie zarówno z drobnymi, jak i większymi infekcjami. Dzięki temu nie zarażamy się od innych, a jeśli już wystąpią objawy przeziębienia czy grypy, nie jest konieczne sięganie po silne leki. Odporność pomaga również poradzić sobie z innego rodzaju patogenami, z którymi mamy kontakt przez cały rok. Oto 5 domowych sposobów na wzmocnienie odporności:
  1. zdrowy, regularny sen,
  2. zrównoważona dieta,
  3. hartowanie organizmu,
  4. aktywność fizyczna,
  5. sięganie po naturalne antybiotyki.

Wprowadzenie w życie powyższych zasad nie jest szczególnie skomplikowane, natomiast pozwala podnieść siły odpornościowe organizmu.
 

1. Zdrowy sen

Dorosły człowiek powinien przesypiać około 8 godzin na dobę. Długość snu zależy jednak od indywidualnych potrzeb organizmu - 8 godzin to jedynie wartość minimalna. Sen powinien być spokojny, nieprzerwany. Umożliwia on regenerację zarówno w kontekście zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jak przygotować się do nocnego wypoczynku? Sypialnia powinna mieć miejscem sprzyjającym relaksacji. Temperatura w pomieszczeniu nie może przekraczać 20 stopni, a przed snem warto je dodatkowo przewietrzyć. Bardzo istotny jest także dobór odpowiedniego materaca, który pozwoli wypocząć, stanowiąc podparcie nie tylko dla kręgosłupa, ale i całego układy kostnego. Wysokiej jakości produkty znaleźć można w sklepie internetowym Senna Materace. W sprzedaży dostępne są materace Hilding, a sklep jest autoryzowanym dystrybutorem tej marki. Poszukując materaca do łóżka małżeńskiego, warto zapoznać się z ofertą dostępną na stronie: https://sennamaterace.pl/111-materace-160x200.

2. Zrównoważona dieta

Wraz z pożywieniem powinniśmy dostarczać organizmowi wszelkie niezbędne składniki odżywcze, mineralne oraz witaminy. Ich źródłami są przede wszystkim warzywa i owoce, produkty z pełnego przemiału, chudy nabiał oraz zdrowe tłuszcze. Unikajmy natomiast produktów przetworzonych, słodyczy oraz dań typu fast food, które są ubogie w wartości odżywcze, dostarczając tym samym tak zwanych pustych kalorii. Dbając o zdrową dietę, unikniemy potrzeby suplementowania składników odżywczych. Jedyną witaminą, której nie jesteśmy w stanie dostarczyć wraz z pożywieniem, jest witamina D. Warto suplementować ją od września do kwietnia.

3. Hartowanie organizmu

Zahartowany organizm lepiej radzi sobie zarówno z drobnymi, jak i większymi schorzeniami. W hartowaniu nie chodzi o inwazyjne metody, takie jak morsowanie, do którego trzeba się odpowiednio przygotować. Warto natomiast ubierać się tak, aby nie przegrzewać organizmu. W mieszkaniu dobrze zachować niższą, nieprzekraczającą 20 stopni temperaturę. Hartowanie organizmu przejawia się również nieunikaniem aktywności na świeżym powietrzu, nawet gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej zera.

 

4. Aktywność fizyczna

Codzienna aktywność fizyczna sprzyja zachowaniu organizmu w dobrej kondycji. Sporty, które w szczególności pomagają wzmacniać odporność, to pływanie, bieganie czy jazda na rowerze. Niemniej jednak każdy rodzaj aktywności będzie dla nas korzystny. Warto więc każdego dnia poświęcić przynajmniej pół godziny na sport, a 2-3 w tygodniu wybrać się na godzinny trening. Nawet zimą możemy trenować na świeżym powietrzu, o ile oczywiście wybierzemy dla siebie odpowiedni strój.

5. Naturalne antybiotyki

Po naturalne antybiotyki warto sięgać nie tylko w chorobie. Zawierają one mnóstwo cennych składników, dzięki którym nasz organizm lepiej radzi sobie z patogenami, gdy te nie dają jeszcze objawów chorobowych. Do naturalnych antybiotyków zaliczamy:
  • miód,
  • maliny,
  • cebulę,
  • czosnek,
  • cynamon,
  • chrzan,
  • kapustę kiszoną,
  • imbir,
  • kurkumę.

Powyższe produkty można spożywać samodzielnie albo dodać do dań. Wiele z nich to przyprawy, które wzmacniają smak potraw, a jednocześnie wspomagają nasz organizm. Pamiętajmy jednak, aby przyjmować je możliwie bez obróbki termicznej. Przykładowo miód traci swoje właściwości w temperaturze powyżej 60 stopni, dodając jedynie słodkiego smaku herbacie czy potrawie. Spożywanie powyższych produktów na surowo, o ile tylko to możliwe, jest najlepszym rozwiązaniem.
 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zdrowie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

629 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

429 zł Więcej...