Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najpierw, 14 lutego br.
TV Plus podał, że dostał informację o Intelsata, iż z powodu awarii zasilania na satelicie nie działają transmisje telewizyjne o dużej mocy na IS-19. -
Intelsat pracuje nad rozwiązaniem tego problemu [...]. Problem ten dotyka wszystkich nadawców, nie tylko TV Plus. Przepraszamy za przerwę w świadczeniu usług, dziękujemy za cierpliwość - informował TV Plus.
Następnie, 17 lutego TV Plus przekazał, że jego dostawca usług satelitarnych poinformował go, iż awaria jest wynikiem działania siły wyższej i pracuje on nad rozwiązaniem. -
Jesteśmy w stałym kontakcie z naszym dostawcą, aby przyspieszyć rozwiązanie problemu. Oczekujemy, że w nadchodzących dniach będziemy mieli harmonogram i czas powrotu do serwisu - dodał.
Problem dotknął m.in. następujące transpondery satelity Intelsat 19 (166°E):
- tp. 20K (12,646 GHz, pol. H),
- tp. 22K (12,686 GHz, pol. H),
- tp. 24K (12,726 GHz, pol. H).
18 lutego chrześcijański nadawca
3ABN - Three Angels Broadcasting Network, opublikował komunikat następującej treści:
Z przykrością informujemy tych, którzy korzystają z Intelsata 19 do odbioru kanałów 3ABN (w tym stacji radiowych), że transponder, na którym się znajdujemy (12,606 GHz, pol. H), został wyłączony z powodu anomalii w zasilaniu wpływającej na panel słoneczny satelity. Jest to wyłączenie na czas nieokreślony, które miało miejsce dziś rano o 3:00 czasu AEDT. Dostawca satelitarny uważa to za „nieprzewidziane wyzwanie”. Jest to poza naszą kontrolą i nie otrzymaliśmy żadnego wcześniejszego ostrzeżenia.
Będzie to wymagało zmiany transpondera, a co za tym idzie, ponownego dostrojenia dekodera, gdy tylko poinformują nas, na który transponder będą nas migrować. W tej chwili nie mamy żadnych dalszych informacji.
Przepraszamy za tę okoliczność.
Uwaga: nie dotyczy to widzów na platformie VAST.
20 lutego
3ABN zamieścił aktualizację:
Nasze usługi na Intelsacie 19 zostały przywrócone i działają na tym samym transponderze co poprzednio, więc nie będzie potrzeby ponownego dostrajania.
23 lutego
TV Plus obwieścił, że jego zespół przywrócił transmisję na satelicie. -
Obecnie mamy dla naszych widzów 25 kanałów satelitarnych. Pracujemy nad przywróceniem większej liczby kanałów. Pojawią się one w odpowiednim czasie. Wyślemy klientom SMS i list informujący ich o zmianach częstotliwości, a także o tym, jak ponownie przeskanować kanały. Klienci otrzymają bonusy za przerwę w świadczeniu usług - dodał.
Tak naprawdę, część kanałów operatora
TV Plus zostało przeniesionych na wspomniany tp. 18K (12,606 GHz, pol. H), gdzie są już kanały operatora Telstra. Natomiast
MySat próbuje się ratować uruchamiając transmisję z satelity
Horizons 3e (169°E) na częstotliwości 11,005 GHz, pol. H. MySat dodatkowo udostępnił całą ofertę bezpłatnie w ramach swojej usługi OTT MySat GO, ale nie uchroniło to operatora przed falą krytycznych komentarzy w mediach społecznościowych.
Na koniec warto dodać, że satelita
Intelsat 19 ma problemy z zasilaniem od samego wyniesienia -
podczas startu rakiety Zenit-3SL w 2012 roku doszło do anomalii, która doprowadziła do uszkodzenia południowego panelu słonecznego. Gdy
panel udało się go rozłożyć, okazało się, że dostarcza 50 proc. mocy, co wpłynęło całościowo na obniżenie mocy satelity do 75 proc. w stosunku do planowanej wartości.
Jeśli faktycznie mamy do czynienia z awarią, to pod sporym znakiem zapytania stawia to dalszą misję Intelsata 19 na 166°E.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.