reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP nie stać na wypełnianie misji

dodano: 2011-06-30 11:02 | aktualizacja: 2011-06-30 11:37
autor: Anita Dąbek | źródło: Gazeta Wyborcza

TVP Juliusz Braun, p.o. prezesa Telewizji Polskiej, w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej” powiedział, że nie da się zrobić tak, aby telewizja publiczna była instytucją dochodową, jeżeli chcemy, żeby realizowała to, co ustawa medialna nazywa misją. Podkreślił, że nie można przyrównywać się z Wielką Brytanią (BBC), gdzie na telewizję publiczną rocznie przeznacza się 3,5 mld funtów. Z kolei w Niemczech media publiczne mają 8 mld euro z abonamentu plus 800 mln z reklam. U nas z abonamentu jest tylko 200 mln zł.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zdaniem Brauna, w takim przypadku nie da się uniknąć komercji, co nie podoba widzom, którzy w wyniku tego nie chcą płacić abonamentu RTV. Jest to błędne koło, które zdaniem Brauna przerwać powinna TVP, nawet podejmując ryzykowne decyzje z punktu widzenia finansowego.

Produkcja spektaklu Teatru Telewizji kosztuje 500-600 tys. zł, czyli podobnie jak jednego odcinka serialu. Jednak koszty te zwracają się w przypadku serialu, a w przypadku spektaklu - nie. Emisja Teatru Telewizji da z reklam 200 tys. zł, czyli brakujące 400 tys. trzeba dołożyć. Dla porównania, serial „Ranczo” ma 6 mln widzów, a Teatr Telewizji do 1 mln. Jednak państwo dopłaca z publicznych pieniędzy do Opery Narodowej, Filharmonii Narodowej. - Dlaczego nie mielibyśmy dopłacać do Teatru Telewizji? - twierdzi Braun.

TVP chce częściej sięgać do archiwów, co też kosztuje, ale na pewno da się je lepiej wykorzystać. Teatr Telewizji ma być emitowany w poniedziałki ok. godz. 21. Będą to głównie powtórki i prawdopodobnie jedna premiera w miesiącu (ze względu na wysokie koszty produkcji). Braun twierdzi jednak, że widzowie lubią wracać do rzeczy, które już kiedyś widzieli, np. „Rejsu”.

Zgodnie z najnowszymi założeniami, TVP1 ma być bardziej społeczno-polityczno-publicystyczna, również edukacyjna, natomiast TVP2 bardziej społeczno-kulturalna i raczej bez polityki. Z ramówki wycofany zostanie program „Mam inne zdanie”, który się nie sprawdził. Zdaniem Brauna, jest dość kosztowny, a i widzom się niespecjalnie podoba. Zamiast niego ma pojawić się nowy program. Trwają właśnie uzgodnienia z autorem.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...