dodano: 2012-06-04 22:03 | aktualizacja:
2012-06-04 22:10
autor: Daniel Gadomski |
źródło: Inf. własna, Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Motorem napędowym nowej telewizji mają być programy informacyjne oraz poradnikowe. Stacja będzie więc konkurować z Superstacją i TTV. Nie jest to łatwe zadanie, bo oba kanały nie należą do najchętniej oglądanych. Informacyjno-rozrywkowa telewizja miała w maju br. średnią widownię dobową AMR na poziomie ponad 12 tys. widzów. Oznacza to spadek o 14 proc. w porównaniu z majem zeszłego roku (Nielsen Audience Measurement). Dla porównania widownia dostępnej przez naziemną telewizję cyfrową TTV wynosi 7,6 tys.
Założenia Super Express TV są o wiele bardziej ambitne. W styczniu właściciel stacji deklarował, że
liczy na 2-3 proc. udziału w rynku telewizyjnym, czyli na prawie tyle samo, co TVN24.
Kłóci się z tym deklarowana suma, którą zainwestuje w kanał – kilkanaście milionów złotych. Koszt uruchomienia TVN24 to blisko 40 milionów złotych! Zresztą pamiętajmy, że ten kanał informacyjny startował na rynku bez konkurencji. Tym razem jest inaczej.
Wiele wątpliwości budzi też profil
Super Express TV. Pomysłodawca Superstacji zapowiadał telewizję z rozbieranymi prezenterkami. Towarzyszyło temu hasło:
„Myślisz, że widziałeś już wszystko?”. W praktyce Superstacja stała się i jest nieco bardziej wyluzowaną telewizją informacyjną z widocznym na wizji mniejszym budżetem. Nie oznacza to jednak, że podgląda celebrytów w sypialni czy pokazuje wzorem tabloidów zwłoki. Na antenie znajdziemy wiele treści, które z powodzeniem mogłyby pójść w TVN24 albo Polsat News.
Z zapowiedzi Super Expressu można wywnioskować, że nadawca w dużej mierze będzie korzystać z potencjału pracowników swoich tytułów prasowych i rozgłośni radiowych. O tym, że
Radio na Wizji w Polsce nie wypaliło przekonało się brutalnie Polskie Radio. Nudne internetowe Infor TV i TV.RP (Rzeczpospolita) to wystarczające powody, żeby dziennikarze prasowi nie brali się za telewizje.
Mimo tego, że Super Express TV jest wciąż wielką niewiadomą, to właściciel tabloidu nie wyklucza kolejnych kanałów telewizyjnych związanych z tytułami prasowymi. W grę wchodzą Murator TV, Dobre Wnętrze TV, Podróże TV (nie mylić z dawną stacją sprzedającą wycieczki) oraz Żagle TV. Cały projekt można odebrać jako odpowiedź na rosnący w siłę Ringier Axel Springer. Konkurenta właściciela Super Expressu, który kupuje właśnie portal Onet.pl.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.