dodano: 2012-07-11 15:29 | aktualizacja:
2012-07-11 15:38
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
– Do tej pory rynek telewizyjny był tworzony pod kątem młodych widzów. W prime time pokazywano piękne i wypielęgnowane ciała, ale wkrótce się to zmieni – pisał w styczniu „Los Angeles Times”. Gazeta argumentowała, że już dziś ponad 99 mln Amerykanów to osoby powyżej 50. roku życia, a społeczeństwo nadal się starzeje
. Dlatego na tamtejszym rynku świetnie trzyma się stacja RL.TV (Redefine Life TV). Ramówka obejmuje m.in. program, w którym starsi ludzie uprawiają sporty ekstremalne „My generation”, program kulinarny „Good Foods, Good Deeds”. Nie brakuje też reality show pokazującego, jak można żyć w zgodzie, w rodzinie wielopokoleniowej. Są seriale dotykające problematyki osób starszych. Magazyny poświęcone ogródkom i zdrowiu. Co ciekawe wiele programów prowadzą byli prezenterzy największych telewizji – m.in. NBC.
W Polsce też mamy starzejące się społeczeństwo. Widać to chociażby po przekroju widowni kanałów informacyjnych. W przypadku TVN 24 widzowie powyżej 50. roku życia stanowią ponad 65 proc. wszystkich. Jeszcze więcej starszych widzów ma TVP INFO – powyżej 71 proc. Dane za AGB Nielsen Media Research z 2008 roku. Także można sobie wyobrazić, że przez ten czas społeczeństwo zdążyło się bardziej postarzeć. Emeryci mają więcej czasu na oglądanie telewizji, bo nie chodzą do pracy. Nic dziwnego, że w polskich telewizjach można znaleźć coraz więcej reklam adresowanych do nich. Spot, w którym starsza kobieta zachwala ubezpieczenie, które wystarczy na organizację pogrzebu po jej śmierci, emitują wszystkie największe telewizje. Reklamę, gdzie kobieta narzeka, że już nie może się uśmiechać i nie jest „śmieszką swojego męża” także.
W Zachodniej Europie grupa 16-49 odchodzi powoli do lamusa. Reklamodawcy biorą pod uwagę grupę 4+. Dlatego kanał dla seniorów mógłby być strzałem w dziesiątkę. Największe możliwości ma tutaj Telewizja Polska. Dysponuje bogatym archiwum programów z czasów PRL-u. Stare filmy, występy muzyczne, programowy rozrywkowe i seriale przypomniałyby starszym ludziom młodość. Resztę ramówki można okrasić programami o zdrowiu, poradnikowymi czy religijnymi. Reality show z udziałem polskich seniorów też jestem sobie w stanie wyobrazić. Nie brakuje też dziennikarskich gwiazd starszego pokolenia.
Programy mógłby prowadzić Andrzej Turski (obecnie „Panorama”), czy Stanisława Ryster (legendarna prowadząca „Wielkiej Gry”).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.