reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: W Polsce jest miejsce na kanał dla seniorów

dodano: 2012-07-11 15:29 | aktualizacja: 2012-07-11 15:38
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

prosiebensat1 Kobiety powyżej 50. roku życia będą grupą docelową dla nowej niekodowanej niemieckiej telewizji Sat.1 Gold. Ruszy na początku 2013 roku i będzie emitować treści rozrywkowe i magazyny atrakcyjne dla starszych pań. Mogłoby się wydawać, że polskim odpowiednikiem takiej stacji jest TV Trwam. Nic bardziej mylnego. Mnóstwo kanałów ma przede wszystkim starszych widzów. Tyle że w naszym kraju utrwalił się mit, że zarabiać można tylko na tzw. grupie komercyjnej, czyli odbiorcach w wieku 16-49 lat.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do tej pory rynek telewizyjny był tworzony pod kątem młodych widzów. W prime time pokazywano piękne i wypielęgnowane ciała, ale wkrótce się to zmieni – pisał w styczniu „Los Angeles Times”. Gazeta argumentowała, że już dziś ponad 99 mln Amerykanów to osoby powyżej 50. roku życia, a społeczeństwo nadal się starzeje. Dlatego na tamtejszym rynku świetnie trzyma się stacja RL.TV (Redefine Life TV). Ramówka obejmuje m.in. program, w którym starsi ludzie uprawiają sporty ekstremalne „My generation”, program kulinarny „Good Foods, Good Deeds”. Nie brakuje też reality show pokazującego, jak można żyć w zgodzie, w rodzinie wielopokoleniowej. Są seriale dotykające problematyki osób starszych. Magazyny poświęcone ogródkom i zdrowiu. Co ciekawe wiele programów prowadzą byli prezenterzy największych telewizji – m.in. NBC.

W Polsce też mamy starzejące się społeczeństwo. Widać to chociażby po przekroju widowni kanałów informacyjnych. W przypadku TVN 24 widzowie powyżej 50. roku życia stanowią ponad 65 proc. wszystkich. Jeszcze więcej starszych widzów ma TVP INFO – powyżej 71 proc. Dane za AGB Nielsen Media Research z 2008 roku. Także można sobie wyobrazić, że przez ten czas społeczeństwo zdążyło się bardziej postarzeć. Emeryci mają więcej czasu na oglądanie telewizji, bo nie chodzą do pracy. Nic dziwnego, że w polskich telewizjach można znaleźć coraz więcej reklam adresowanych do nich. Spot, w którym starsza kobieta zachwala ubezpieczenie, które wystarczy na organizację pogrzebu po jej śmierci, emitują wszystkie największe telewizje. Reklamę, gdzie kobieta narzeka, że już nie może się uśmiechać i nie jest „śmieszką swojego męża” także.

W Zachodniej Europie grupa 16-49 odchodzi powoli do lamusa. Reklamodawcy biorą pod uwagę grupę 4+. Dlatego kanał dla seniorów mógłby być strzałem w dziesiątkę. Największe możliwości ma tutaj Telewizja Polska. Dysponuje bogatym archiwum programów z czasów PRL-u. Stare filmy, występy muzyczne, programowy rozrywkowe i seriale przypomniałyby starszym ludziom młodość. Resztę ramówki można okrasić programami o zdrowiu, poradnikowymi czy religijnymi. Reality show z udziałem polskich seniorów też jestem sobie w stanie wyobrazić. Nie brakuje też dziennikarskich gwiazd starszego pokolenia. Programy mógłby prowadzić Andrzej Turski (obecnie „Panorama”), czy Stanisława Ryster (legendarna prowadząca „Wielkiej Gry”).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...