dodano: 2013-04-12 22:43 | aktualizacja:
2013-04-13 13:11
autor: Daniel Gadomski |
źródło: Inf. własna, SatKurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polacy nie lubią twardogłowych. Wolą, kiedy ktoś przyzna się do błędu i przeprosi niż trwa przy swoim – w ich ocenie błędnym – stanowisku. Tak uczyniły władze nc+. Tak robi premier Donald Tusk, który dwukrotnie przecież wygrał wybory parlamentarne mimo wielu wpadek, afer i kryzysów wizerunkowych. Kto nic nie robi, nie popełnia błędów. Lepiej po ludzku powiedzieć „przepraszam” niż tkwić w błędzie i zrażać kolejnych internautów, celebrytów czy urzędy. Strategia nc+ słuszna. Sam byłem w szoku. Zdecydowałem się na migrację, przeczytałem o możliwości gratisowego rozszerzenia oferty w ramach przeprosin. Zadzwoniłem na infolinię i od razu się dodzwoniłem. Kiedy migrowałem, musiałem dosłownie wisieć na telefonie. Dodzwoniłem się chyba przy 50 próbie. W piątek konsultanci sprawiali wrażenie zorientowanych. Po niespełna godzinie miałem już dostęp do rozszerzonej oferty.
Nie jestem biednym abonentem, bo zarabiam nieco powyżej średniej krajowej.
Jednak pakiet All Inclusive za 199 zł był w moim odczuciu wizerunkowym strzałem w stopę. W kraju, gdzie wiele osób zarabia poniżej 2000 zł miesięcznie to było niezrozumienie rynku. Marketingowo lepiej jest oferować maksymalnie dużo opcji dodatkowych. To zresztą powinna być w nc+ okazja do porozumienia z kanałami, które wypadły z oferty przy okazji fuzji.
Operator może przecież zaoferować dostęp do kanałów ze stajni CBS za kilka złotych miesięcznie, do Universal Channel HD i 13th Street na podobnych zasadach czy analogicznie do Cartoon Network/TCM/CNN. Wtedy nc+ uniknęłaby wypowiedzeń fanów tych stacji. Chyba dla nikogo nie jest problemem płacić 2-3 złote więcej.
Nowa platforma powinna wyciągnąć wnioski z dotychczasowego zamieszania. Spróbować stworzyć najbardziej demokratyczną platformę w Europie. Dać abonentom szerokie możliwości wypowiedzenia się na temat oferty. Jak? Głosowania wszystkich internautów odpadają (zainteresowani nadawcy mogą wpływać na ich wynik).
Można wprowadzić aplikację, która pozwala zalogowanym klientom na głosowanie. Dane telemetryczne nie są dobrym kryterium w doborze oferty. To zawsze jest pewna próba badawcza, bardziej lub mniej szczęśliwa dla konkretnego nadawcy. W dodatku wymaga zainstalowania pewnego urządzenia w domu, na co nie każdy się zgodzi. Wskazywanie najchętniej oglądanych kanałów platformy przez samych abonentów pokazałoby prawdziwą siłę poszczególnych stacji. Wyniki byłyby poufne, dzięki czemu nc+ wiedziałaby jak prowadzić negocjacje z zainteresowanymi.
Platforma cyfrowa nie powinna być platformą jednej grupy. Bogatych czy biednych, prawicowych czy lewicowych. Platforma powinna być dla wszystkich Polaków. Wyobrażam sobie TV Republika jako opcję dodatkową w nc+. To zniwelowałoby TVN na pierwszej pozycji listy kanałów. Nie mam nic do TVN-u, ale ta lista kanałów jest wciąż problemem platformy. Wśród kanałów nc+ na liście jest Cartoon Network, którego nie ma w ofercie. Nadal CBeebies jest jako Ceebies. Nie wspomnę już o liście kanałów zagranicznych. Może egzotycznych, ale wdzięcznych. Ona została zupełnie zaniedbana. Błędy są nadal na stronie internetowej platformy.
TTV, Polsat Sport News i Superstacja, są nadal jako kanały FTA. Najwyższy czas przyjrzeć się takim niuansom i je naprawić. I nie schodzić z dobrego kursu. Kursu na demokrację platformy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.