dodano: 2013-06-19 23:07 | aktualizacja:
2013-06-19 23:16
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, WirtualneMedia.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Największym wygranym połączenia n i CYFRY+ jest
CANAL+. Jego stacja
CANAL+ Family została w maju liderem segmentu kanałów filmowych premium ze średnią widownią dobową 13 457 (dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia za Wirtualnymi Mediami). Dwukrotny wzrost widowni w porównaniu do maja ubiegłego roku zanotował
CANAL+ (z 6 060 do 12 010). Trudno powiedzieć, czy pomogło sugerowanie pakietów z tą stacją, czy kampania reklamowa prowadzona cały czas w mediach. Na fuzji przegrał niewątpliwie największy konkurent
CANAL+, czyli
HBO. Sztandarowy kanał tej marki zanotował spadek widowni dobowej, a
HBO, Cinemax i Cinemax 2 dwukrotny spadek. Tuż po fuzji
nc+ niezbyt eksponowała na stronie internetowej i w materiałach promocyjnych te marki. Teraz się to nieco zmieniło, ale trudno nie odnieść wrażenia, że oferta
HBO się pogorszyła w stosunku do tego, co było parę lat temu. W godzinach wieczornych królują tam seriale.
Bardzo wysokie pozycje na liście programowej
nc+ pomogły T
VN Style oraz
TVN Turbo. Kobiecy kanał zanotował wzrost widowni z 34 124 do 41 961. Męski rok temu miał 27 766, a w maju 2013 roku już 30 043 widzów. Zyskała też Kuchnia+ (wzrost z 5 641 do 9 056). Największy wzrost zanotowały natomiast kanały, które były w n, a nie było ich w
CYFRZE+. Między innymi
Nickelodeon dostępny w
CYFRZE+ w wersji HD, a niedostępny w badanej wersji SD (wzrost z 28 750 do 38 836)
CBeebies (z 2 709 do 9 368) oraz
Fox (z 2 030 do 3 562).
W zupełnie innej sytuacji są kanały, które nie trafiły do oferty
nc+. Maj to moment, w którym sporo migracji już przeprowadzono, więc można wyciągać wnioski. Są nienajlepsze dla
Cartoon Network (spadek w stosunku do maja ub.r. z 42 699 do 32 023),
TCM (z 10 333 do 7 236), U
niversal Channel (z 11 671 do 6 188), Sci-Fi Universal (z 2 795 do 1 470),
13 th Street Universal (z 20 490 do 13 338),
CBS Action (z 5 643 do 2 681) i
CBS Drama (z 3 826 do 1 994).
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia za Wirtualnymi Mediami.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.