reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Kanałom, które nie trafiły do nc+ spadła oglądalność

dodano: 2013-06-19 23:07 | aktualizacja: 2013-06-19 23:16
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, WirtualneMedia.pl

NC+ Pojawianie się platformy cyfrowej nc+ całkowicie zmieniło oglądalność kanałów tematycznych. Średnia widownia dobowa (AMR) tych stacji, które były tylko w CYFRZE+ znacząco się poprawiła. Znacząco spadła kanałów, które nie trafiły do nowej oferty. Nieoczekiwanym liderem segmentu premium został CANAL+ Family, dostępny w wielu pakietach nc+. Duży spadek widowni zanotowały natomiast stacje HBO i Cinemax.  



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Największym wygranym połączenia n i CYFRY+ jest CANAL+. Jego stacja CANAL+ Family została w maju liderem segmentu kanałów filmowych premium ze średnią widownią dobową 13 457 (dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia za Wirtualnymi Mediami). Dwukrotny wzrost widowni w porównaniu do maja ubiegłego roku zanotował CANAL+ (z 6 060 do 12 010). Trudno powiedzieć, czy pomogło sugerowanie pakietów z tą stacją, czy kampania reklamowa prowadzona cały czas w mediach. Na fuzji przegrał niewątpliwie największy konkurent CANAL+, czyli HBO. Sztandarowy kanał tej marki zanotował spadek widowni dobowej, a HBO, Cinemax i Cinemax 2 dwukrotny spadek. Tuż po fuzji nc+ niezbyt eksponowała na stronie internetowej i w materiałach promocyjnych te marki. Teraz się to nieco zmieniło, ale trudno nie odnieść wrażenia, że oferta HBO się pogorszyła w stosunku do tego, co było parę lat temu. W godzinach wieczornych królują tam seriale.
 
Bardzo wysokie pozycje na liście programowej nc+ pomogły TVN Style oraz TVN Turbo. Kobiecy kanał zanotował wzrost widowni z 34 124 do 41 961. Męski rok temu miał 27 766, a w maju 2013 roku już 30 043 widzów. Zyskała też Kuchnia+ (wzrost z  5 641 do  9 056). Największy wzrost zanotowały natomiast kanały, które były w n, a nie było ich w CYFRZE+. Między innymi Nickelodeon dostępny w CYFRZE+ w wersji HD, a niedostępny w badanej wersji SD (wzrost z 28 750 do 38 836) CBeebies (z 2 709 do 9 368) oraz Fox (z 2 030 do 3 562).
 
W zupełnie innej sytuacji są kanały, które nie trafiły do oferty nc+. Maj to moment, w którym sporo migracji już przeprowadzono, więc można wyciągać wnioski. Są nienajlepsze dla Cartoon Network (spadek w stosunku do maja ub.r. z 42 699 do 32 023), TCM (z 10 333 do 7 236), Universal Channel (z 11 671 do 6 188), Sci-Fi Universal (z  2 795 do 1 470), 13 th Street Universal (z 20 490 do 13 338), CBS Action (z 5 643 do 2 681) i CBS Drama (z 3 826 do 1 994).
 
 
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia za Wirtualnymi Mediami.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...