reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Zatwierdzenie aktów o usługach cyfrowych przez Parlament Europejski

2022-07-05: Parlament Europejski przejął akt o usługach cyfrowych (DSA) i akt o rynkach cyfrowych (DMA), które Komisja Europejska zaproponowała w grudniu 2020 roku. Europejscy dostawcy telewizji i VOD, reprezentowani przez stowarzyszenie Association of Commercial Television and Video on Demand Services (ACT), z zadowoleniem przyjęli decyzję w sprawie DSA, ale jednocześnie sugerują, że potrzebne są silne przepisy wykonawcze i uzupełniające, aby sprostać wszelkim wyzwaniom.

Turcja zakazuje DW i Voice of America

2022-07-03: Turcja nałożyła blokadę na dwóch międzynarodowych nadawców publicznych. Strony internetowe niemieckiego Deutsche Welle i tureckojęzyczna wersja amerykańskiego radia  publicznego Voice of America zostały zablokowane przez sąd w Ankarze po tym, jak ich nadawcy odmówili prośby ze strony Turcji o uzyskanie licencji na nadawanie.

Dłuższe przerwy na reklamy w Wielkiej Brytanii?

2022-07-03: Ofcom potwierdził, że częstotliwość i długość przerw reklamowych w brytyjskich kanałach telewizyjnych należy ponownie ocenić w świetle zmieniających się nawyków oglądania i rozwoju usług transmisji strumieniowej. Obecne ograniczenia obowiązujące nadawców publicznych są bardziej rygorystyczne niż przepisy przewidziane dla nadawców komercyjnych.

Canal+ ma Ligę Mistrzów na 3 sezony, ale we Francji

2022-07-01: Francuski operator płatnej telewizji CANAL+ po raz pierwszy zapewnił sobie wyłączne prawa do trzech najważniejszych klubowych turniejów piłkarskich UEFA: Ligi Mistrzów, Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy. Umowa na 3 sezony obejmuje okres od 2024/2025 do 2026/2027. Francuski nadawca zapewnił sobie prawa na 3-letni cykl w latach 2024-27 w ramach transakcji o wartości 480 mln euro za sezon. Niestety nie ma to związku z posiadaniem praw do transmisji rozgrywek UEFA, w tym Champions League, przez CANAL+ w Polsce.

Walka o zabezpieczenie transmisji w UHF

2022-06-30: 57 stowarzyszeń i firm z 18 krajów europejskich połączyło siły w „wezwaniu do Europy” - „Call for Europe", aby wezwać decydentów i organy regulacyjne do zachowania dolnego pasma UHF (470-694 MHz) dla urządzeń nadawczych i produkcji bezprzewodowej. EBU, Telewizja Polska, Emitel, ORF,  ARD/ZDF, France TV, Broadcast Networks Europe, RTVE czy firma Televes są jednymi z organizacji ostrzegających, że częstotliwości mogą zostać przesunięte podczas zbliżającej się Światowej Konferencji Radiokomunikacyjnej 2023 (WRC-23).

ARTE wzmacnia swoje europejskie zaangażowanie

2022-06-30: Stacja ARTE wzmacnia swoje europejskie zaangażowanie, wierne swojej misji „promowania zrozumienia i zbliżenia między narodami Europy”.. Z okazji 30-lecia ARTE rozszerza swoją europejską sieć partnerską o 2 kolejne kanały. Na ostatnim walnym zgromadzeniu kanału podpisano umowy stowarzyszeniowe z hiszpańską telewizją publiczną RTVE (Corporación de Radio y Televisión Española) i litewską telewizją publiczną LRT (Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija). 

Media Group Ukraine z pakietami TV dla 3 krajów

2022-06-30: Media Group Ukraine, jeden z największych nadawców komercyjnych na Ukrainie, chce uruchomić ukraińskie pakiety do dystrybucji w Irlandii, Niemczech i na Węgrzech. Grupa medialna negocjuje obecnie z operatorem Vodafone.

Francja: koniec abonamentu - strajk nadawców publicznych

2022-06-28: We Francji nadawcy publiczni zastrajkowali we wtorek 28 czerwca, protestując przeciwko rządowym planom zniesienia opłat za nadawanie telewizji publicznej. Związki zawodowe France Télévisions (FT) i Radio France wezwały do strajku, by domagać się utrzymania finansowania nadawania publicznego po ogłoszonym planie zniesienia abonamentu radiowo-telewizyjnego we Francji.

Twórca Espreso TV chce kanału dla Rosji

2022-06-15: Mykoła Kniażycki, narodowy deputowany z frakcji Front Narodowy i jednocześnie twórca ukraińskiego kanału informacyjnego Espreso TV, skrytykował rosyjskojęzyczne kanały telewizyjne na Ukrainie Dom TV i FreeDom, i zasugerował utworzenie nowego. Poseł chce, aby taki kanał nadawał w Rosji i dla jej mieszkańców, a jednocześnie był zakazany do dystrybucji na Ukrainie.

Premier League zawiesza umowę z rosyjskim kanałem Match TV!

2022-06-12: Angielska Premier League potwierdziła, że ​​nie zamierza honorować najbliższej umowy dotyczącej praw do transmisji na terenie Federacji Rosyjskiej z należącą do Gazpromu Media stacją Match TV! Sześcioletnia umowa o wartości 43 mln GBP z Match TV! - kanałem osobiście założonym dekretem rosyjskiego przywódcy Władimira Putina w 2019 r. - miała obowiązywać z początkiem sezonu 2022-23 w sierpniu br. Niestety nie będzie możliwości podglądania w Polsce transmisji angielskiej ligi w Match TV! z satelity. Należy też pamiętać o przejęciu praw na rzecz Viaplay Group od CANAL+.
reklama
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama