reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Canal+ będzie musiał nadawać Ligue 1

2022-04-05: Francuski nadawca płatnej telewizji CANAL+ nadal będzie musiał nadawać transmisje francuskiej ligi piłkarskiej Ligue 1 Uber Eats na warunkach umowy sublicencji z beIN Sports po przegranej sprawie sądowej przeciwko swojemu partnerowi. Sprawa dotyczy rynku francuskiego i nie ma związku z transmisjami Ligue 1 w Polsce, choć przypomnijmy, że tu jest bardzo podobnie: licencjobiorcą - nabywca praw jest Eleven Sports, a sublicencję ma... CANAL+ (Polska).

BBC News, DW i VoA zakazane w Afganistanie

2022-03-28: Telewizyjna sieć informacyjna BBC, ale także DW (Deutsche Welle) i VoA (Voice of America) mają zakaz nadawania w Afganistanie. Brytyjski nadawca publiczny potwierdził, że talibowie, którzy przejęli kontrolę nad krajem po wycofaniu się USA na początku tego roku, zabronili emisji w trzech głównych językach używanych w Afganistanu: paszto, dari (perskim) i uzbeckim. Flagowe, informacyjne programy radiowe BBC dla afgańskich słuchaczy były retransmitowane na żywo przez krajową afgańską stację radiową Radio Television Afganistan (RTA).

Ukraińcy nie mogą pozbywać się anten satelitarnych

2022-03-28: Komitet Polityki Humanitarnej i Informacyjnej zaapelował do Ukraińców, aby nie demontowali anten satelitarnych. Wcześniej informacje o rzekomej konieczności zdejmowania anten podał szef obrony terytorialnej miasta Dniepr, co podobno ma pomóc w uniknięciu nalotów. Według niego, wszystkie anteny są ustawione na rosyjskie satelity do odbioru kanałów propagandowych.

Rosja blokuje europejski kanał Euronews

2022-03-22: Rosyjski regulator medialny Roskomnadzor zablokował strony europejskiego kanału telewizyjnego Euronews. Na rosyjskojęzyczną ofertę stacji informacyjnej wpływa również decyzja rosyjskiej Prokuratury Generalnej. Powodem podanym przez Rosjan były „fałszywe informacje” z Euronews o „operacji specjalnej” na Ukrainie, jak oficjalnie nazywa się wojnę z sąsiednim krajem w Rosji, czyli inwazję rosyjskich wojsk na Ukrainę.

Ukraińskie kanały nie będą kodowane?

2022-03-20: We wtorek, 15 marca Rada Najwyższa Ukrainy przedłużyła stan wojenny na Ukrainie do 25 kwietnia 2022 roku. To oznacza, że największe grupy medialne w kraju nie wrócą do szyfrowania swoich kanałów telewizyjnych na satelitach Astra 4A (4,8°E) i Amos 3/7 (4°W). Pytanie czy w ogóle wznowią kodowanie?

Ofcom wreszcie cofa licencję RT na transmisję

2022-03-18: Po stosunkowo długim czasie brytyjski regulator medialny Ofcom w końcu cofnął kanałowi informacyjnemu RT licencję na nadawanie w Wielkiej Brytanii ze skutkiem natychmiastowym. Ofcom twierdzi, że decyzje podjął na podstawie, iż nie uważa licencjobiorcy RT, ANO TV Novosti, za odpowiedniego i właściwego do posiadania brytyjskiej licencji na nadawanie. Kanały RT i inne związane z rządem rosyjskim zostały wyłączone i przeniosły się na rosyjskie satelity. Ich zasięg znacząco zmalał.

Rynek reklamy ucieka z Rosji

2022-03-13: Według publikacji dziennika Kommersant, rosyjskie kanały telewizyjne mogą w najbliższym czasie stracić połowę przychodów z reklam z powodu odmowy umieszczania treści reklamowych przez zagranicznych reklamodawców. Kommersant zauważa, że najwięksi reklamodawcy w rosyjskiej telewizji zgłaszają zawieszenie swojej działalności w Rosji z powodu prowadzonej przez ich władze operacji wojskowej na Ukrainie.

Rosjanom pozostanie tylko krajowa telewizja?

2022-03-10: Coraz więcej międzynarodowych nadawców zawiesza działalność w Rosji. Discovery, NHK, TV5 Monde czy Disney to koncerny, które zdecydowały się na to w odpowiedzi na agresję Rosji na Ukrainę. Wszystkie rosyjskie platformy satelitarne, sieci kablowe i IPTV stoją przed wielkim problemem, bo nie mają czym zastąpić zagranicznych kanałów tematycznych. Czy Rosjanom pozostaną już tylko do oglądania lokalne stacje telewizyjne?

Discovery przestaje nadawać w Rosji

2022-03-09: Amerykański gigant medialny Discovery Communications zawiesza działalność w Rosji z powodu działań wojennych, jakie prowadzi ten kraj na Ukrainie. Skutkiem decyzji jest wycofanie z rosyjskiego rynku kilkunastu kanałów tematycznych, takich jak Discovery, Animal Planet, Eurosport, HGTV, TLC i innych.

Łotwa odcina 18 rosyjskich kanałów

2022-03-08: Łotewska Krajowa Rada ds. Mediów Elektronicznych (NEPLP) zabroniła retransmisji na Łotwie kolejnych kanałów z Rosji. Na czarną listę trafiło 18 kanałów. W oświadczeniu dla agencji BNS, przewodniczący NEPLP - Ivars Āboliņš, powiedział, że decyzja została podjęta w związku z wpisaniem spółki powiązanej z rosyjskim holdingiem Gazprom Media na listę sankcyjną amerykańskiego Urzędu Kontroli Aktywów Zagranicznych.
reklama
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama