reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wielkie zmiany w BBC

2021-03-19: BBC ujawniło ambitne plany dotyczące swojej największej od dziesięcioleci transformacji. W ciągu najbliższych sześciu lat nadawca ma przenieść swoje działania kreatywne i dziennikarskie poza Londyn. Propozycje zawarte w planie BBC, zatytułowanym „The BBC Across the UK”, reprezentują duże zmiany i mają umocnić zobowiązanie BBC do lepszego odzwierciedlania, reprezentowania i obsługi wszystkich części kraju.

Alibaba musi ograniczyć swoją obecność w mediach [wideo]

2021-03-16: Media donoszą, że władze w Pekinie nakazały firmie e-commerce Alibaba Group Holding Ltd. odsprzedać aktywa medialne, w tym South China Morning Post (SCMP) w Hongkongu, ponieważ chiński rząd chce rozprawić się z rosnącymi wpływami publicznymi wywieranymi przez rozległe konglomeraty technologiczne w Chinach. Alibaba może się spodziewać gigantycznej grzywny - prawie 1 mld dol.

SRG SSR opuści jeden transponder na 13°E

2021-03-09: Szwajcarski nadawca publiczny SRG SSR przygotowuje się do opuszczenia jednego z dwóch transponderów, jakie wykorzystuje na 13°E. Krok ten był zapowiadany już w zeszłym roku - wówczas informowano, że emisja na tp. 17 (11,526 GHz, pol. H, SR: 29700, FEC: 2/3; DVB-S2/8PSK) satelity Eutelsat Hot Bird 13C zostanie zakończona z końcem kwietnia 2021 roku.

Francuska licencja dla chińskiej CGTN

2021-03-05: CSA - Conseil superieur de l'audiovisuel - francuski regulator mediów, ogłosił 3 marca, że zweryfikował i zatwierdził wniosek China Global Television Network (CGTN) o zezwolenie na nadawanie, umożliwiając mu wznowienie legalnej emisji swojego kanału na terenie Europy.

Ukraina kończy z seksizmem w reklamach

2021-03-05: Rada Najwyższa Ukrainy przyjęła ustawę zakazującą seksizmu w reklamach. 3 marca br. w pierwszym czytaniu zatwierdziła poprawki do projektu ustawy "O reklamie", które mówią o zwalczaniu dyskryminacji ze względu na płeć. Ustawę poparło 266 deputowanych.

BBC Three wznowi nadawanie

2021-03-02: Brytyjski nadawca publiczny BBC zapowiedział powrót kanału telewizyjnego BBC Three, który zakończył nadawanie pięć lat temu - 16 lutego 2016 roku, przenosząc się do internetu jako biblioteka VOD. Grupą docelową BBC Three nadal mają być widzowie w wieku 16-34 lat. Powrót kanału uzależniony jest od uzyskania odpowiedniej zgody od regulatora medialnego Ofcom.

Liga Europy i Liga Konferencji Europy UEFA w RTVS

2021-03-01: Europejska piłka nożna pozostanie na ekranach słowackiej publicznej telewizji RTVS. Podpisano umowę z UEFA i na jej podstawie RTVS nabyła prawa do transmisji Ligi Europy UEFA i nowej Ligi Konferencji Europy UEFA (tzw. Europa Conference League) na sezony 2021/2022, 2022/2023 i 2023/2024. Mecze z Ligi Europy transmitowane są przez RTVS już w bieżącym sezonie.

CGTN stara się o francuską licencję na nadawanie

2021-02-24: Chiński nadawca państwowy CGTN wystąpił o francuską koncesję na nadawanie. CGTN próbuje odzyskać przyczółek w Europie po cofnięciu przez Ofcom licencji na nadawanie w Wielkiej Brytanii na początku tego miesiąca. CGTN to chiński kanał informacyjny, który został uznany przez brytyjskiego regulatora medialnego Ofcom za kontrolowany przez Komunistyczną Partię Chin - to narusza brytyjskie prawo nadawcze. Mimo braku europejskiej licencji niekodowany kanał CGTN nadal jest dostępny z satelity Eutelsat Hot Bird 13°E z 11,054 GHz, pol. H, a także m.in. w Platformie CANAL+ na k. 241 pod nazwą CCTV News.

DVB zatwierdza specyfikacje DVB-TA i DVB-HB

2021-02-22: Rada Sterująca DVB zatwierdziła publikację dwóch niebieskich ksiąg - zaktualizowanej specyfikacji i nowej specyfikacji. Po pierwsze zaktualizowano specyfikację DVB Targeted Advertising (BlueBook A178-1r1) w celu uwzględnienia znaku wodnego jako alternatywnego sposobu sygnalizowania miejsca, w którym treść może zostać umieszczona w transmisji. Po drugie wydano DVB Home Broadcast (BlueBook A179) - rozwiązanie umożliwiające redystrybucję usług telewizyjnych w domu na urządzenia IP.

Nowi nadawcy przejmują miejsca po mediach Kozaka

2021-02-21: Po tym, jak prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski zamknął dekretem trzy ukraińskie kanały informacyjne ZIK, NewsOne i 112 Ukraina, okazało się, że pierwsi kandydaci są chętni na zwolnione pozycje programowe.
reklama
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama