reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Chińska dark tea z Anhua

dodano: 2023-01-23 22:23
autor: Justyna Sulisz | źródło: Xinhua

Chińska dark tea z Anhua Kiedyś niszowy produkt zarezerwowany dla handlu przygranicznego - chińska ciemna herbata, odbywa teraz kolejną długą i wyboistą podróż w kierunku sklepów z napojami w nowym stylu, które są ulubieńcami młodego pokolenia Chińczyków.

Chińska dark tea z Anhua


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ciemna herbata (dark tea - 安化茶, pinyin Ān huà chá) produkowana jest jedynie w małym miasteczku Anhua w prowincji Hunan w Chinach. Ma długą historię - znana jest od czasów dynastii Ming. Sprasowane w ciastka herbaciane listki ciemnej herbaty przewożone były konno do północno-zachodnich terenów i innych krajów, zyskując przydomek „herbata graniczna” lub „herbata eksportowa”.

Gdy moda na napary herbaciane w nowym stylu przetoczyła się przez Chiny, ciemna herbata znalazła nowych klientów w dużych miastach: wiele sklepów z bubble tea walczyło o serca młodych mieszkańców miast dzięki innowacyjnym przepisom.
 

W mieście Changsha, stolicy Hunan, herbaciarnie mieszają ciemną herbatę z jasną śmietanką i orzechami pekan i reklamują jej właściwości prozdrowotne, takie jak obniżenie poziomu cholesterolu.
 

- Lubię herbatę bąbelkową, ale nie chcę przytyć, więc fakt, że ciemna herbata pomaga zrzucić nadmiarowe kilogramy mnie przekonuje, a do tego także ma wyjątkowy smak - powiedział Peng Hongzhi, 37-letni mieszkaniec miasta Changsha i fan bubble tea na bazie ciemnej herbaty.

Peng zwraca uwagę na gorzki smak i szczególny aromat ciemnej herbaty, które od dawna sprawiają, że herbata ta wyróżnia się na głównym chińskim rynku herbaty. Jej wyjątkowa goryczka stanowi również wyzwanie dla twórców popularnych trunków.

Sexy Tea, popularna marka herbaty znana również jako Modern China Tea Shop, poinformowała, że w 2019 roku zaczęła opracowywać napoje na bazie ciemnej herbaty, starając się zdywersyfikować swoje portfolio herbat zielonych, czarnych i oolong. Firma wybrała kategorie ciemnych herbat o bogatszych smakach i dodała śmietankę, aby poprawić smak.
 

- Ciemna herbata ma silną osobowość. Niektórzy klienci ją uwielbiają, inni nienawidzą - powiedział Liu Qiaofang, który pracuje w dziale public relations w Sexy Tea.

Liu Yang, założyciel Chaermasi Chinese Dark Tea, jest jednym z młodych przedsiębiorców pracujących nad uwolnieniem potencjału rynkowego ciemnej herbaty, która pozostaje produktem niszowym wśród młodych konsumentów.
 

- Chcemy wprowadzić ciemną herbatę do życia młodych Chińczyków w bardziej modny sposób - powiedział Liu, który otworzył cztery sklepy z ciemnymi liśćmi herbaty do produkcji bubble tea i herbaty owocowej.

Jako nowicjusz na rynku herbaty w nowym stylu, sfermentowane napoje herbaciane mają niewielu udanych poprzedników, z których można czerpać doświadczenie, więc zespół Liu twórczo miesza herbatę z owocami Momordica grosvenorii (tzw. Owoc Buddy) i suszoną skórką pomarańczy, aby wzmocnić jej korzyści zdrowotne.
 

- Ku naszemu zadowoleniu, 30 procent naszych kupujących po pierwszym razie stało się stałymi klientami - powiedział, przewidując rosnącą liczbę konsumentów dbających o zdrowie.

Według firmy badawczej iiMedia Research, wartość chińskiego rynku herbaty nowego stylu szacuje się na 374,93 miliarda juanów (około 55 miliardów dolarów amerykańskich) w 2025 roku, przy czym 26,2 procent konsumentów spodziewa się w 2022 roku spożywać więcej nowych napojów herbacianych.

Aby przyciągnąć zamożniejszych młodych klientów, wiele marek herbaty nowego stylu zastąpiło wachlarze i niskiej jakości śmietankę wysokiej jakości liśćmi herbaty i świeżym mlekiem. Zapotrzebowanie na bardziej zróżnicowane i niekonwencjonalne napary otworzyło również możliwości dla niszowych kategorii, takich jak ciemna herbata.

Nie wszystkie wyprawy na ten rosnący rynek zakończyły się sukcesem. Przypominająca pub herbaciarnia w Changsha przekazuje jednak, że kiedyś wprowadziła ciasta z ciemnej herbaty, ale ostatecznie zostały one usunięte z półek z powodu niezbyt pozytywnej reakcji klientów.

Li Shengfu, mistrz robienia ciemnej herbaty Anhua, jest optymistą co do perspektyw rynkowych synergii ciemnej herbaty z ciastami i popularnymi napojami. Dodał, że dodanie tradycyjnego chińskiego parzenia herbaty na listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO pod koniec 2022 roku pobudzi również wiejski przemysł herbaciany i łańcuch dostaw.
 

- Unikalny zapach ciemnej herbaty i właściwości sfermentowanej herbaty nadają się do wtórnego przetwarzania. Zajmie to trochę czasu, ale pochodne ciemnej herbaty z pewnością pokocha więcej osób - powiedział Li.


Źródło: news.cn 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Eko produkty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...