reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Mężczyźni wolą YouTube'a, kobiety SVOD i muzykę?

dodano: 2023-05-15 14:57
autor: Jerzy Kruczek | źródło: TP Vision/satkurier.pl

OLED 986 Philips telewizor 360px 15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodzin, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1993 roku. Pomysłów na spędzanie czasu w rodzinnym gronie jest wiele, ale Polacy szczególnie upodobali sobie wspólne oglądanie, zwłaszcza treści na platformach streamingowych. Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i mediów społecznościowych, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji.

TP Vision
TP Vision telewizor


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Współczesny telewizor jako domowe centrum rozrywki

Dzięki połączeniu z Internetem, szerokiej gamie aplikacji i dostępności wielu serwisów streamingowych, daje wiele możliwości. Filmy, seriale, programy informacyjne i rozrywkowe, sport, programy dla dzieci – wszystko to jest dziś łatwo dostępne, a nowoczesne technologie stosowane we współczesnych telewizorach wykorzystywane są do optymalizacji jakości obrazu.

Co oglądamy?

Jak wskazują wyniki badania zleconego przez TP Vision*, 97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich – dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję linearną oraz serwisy streamingowe i VOD (78,3 proc. respondentów) oraz czerpiemy wiedzę o świecie (75,9 proc.). Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i mediów społecznościowych, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji.

Widać też różnice między badanymi grupami – mężczyźni spędzają więcej czasu na kanale YouTube i grach, natomiast kobiety – na platformach streamingowych i słuchaniu muzyki. Z kolei przy podziale na grupy wiekowe, to osoby do 29. roku życia spędzają najwięcej czasu na streamingu, natomiast osoby 40+ wybierają wspomnianą telewizję linearną. Im młodsi są badani, tym więcej czasu poświęcają na filmy online, gry oraz na słuchanie muzyki.

Ekologia coraz ważniejsza

Z badania wynika, że rozwój telewizorów determinowany jest w głównej mierze przez treści, które „konsumujemy”. Okazuje się jednak, że coraz ważniejsze są też kwestie związane ze środowiskiem naturalnym – chętniej wybieramy telewizory zużywające mniej energii, z wyższą, „zieloną” etykietą energetyczną. Połowa respondentów badania przeprowadzonego dla TP Vision jest skłonna zapłacić więcej za telewizor, który jest bardziej przyjazny dla środowiska. Dla 70 proc. ważne jest, aby do produkcji telewizora wykorzystane zostały materiały z recyklingu.
 

– Pomimo rozwoju technologii i częstego wykorzystywania smartfonów lub innych mobilnych urządzeń – telewizory przeżywają swój renesans, a polskie rodziny w dalszym ciągu chętnie oglądają telewizję, wykorzystując coraz więcej możliwości, jakie dają współczesne odbiorniki. Co ciekawe klienci kupując nowy telewizor oczekują też np. możliwości strumieniowego przesyłania obrazów z kamery bezpieczeństwa lub dzwonka do drzwi bezpośrednio do odbiornika. Ponadto następuje szybki rozwój asystentów mowy. Innymi słowy: telewizor staje się coraz bardziej centralnym węzłem w rodzinnym gospodarstwie domowym – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.



*Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18. do 75. roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...