reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Operatorzy płatnej telewizji inwestują, by zatrzymać abonentów

dodano: 2017-06-28 15:03 | aktualizacja: 2017-06-28 15:57
autor: Janusz Sulisz | źródło: Nagra

pay-tv pay tv płatne telewizja Operatorzy płatnej telewizji w Europie, w odpowiedzi na coraz bardziej rozdrobniony rynek, muszą zainwestować w nowe rozwiązania, by zatrzymać istniejącą bazę abonentów. Nagra Pay-TV Innovation Forum to panel europejskich menedżerów branży płatnej telewizji, którzy podpowiadają operatorom, by przenieść punkt ciężkości w swoim biznesie.

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badania przeprowadzone przez konsultingową firmę MTM pokazują, że operatorzy pay-tv powinni wzmocnić swoją podstawową ofertę płatnej telewizji, dywersyfikując na nowe obszary, aby zarabiać na istniejących bazach abonentów. Wierzą oni, że wzrost przychodów będzie pochodzić z nowych produktów, zamiast tradycyjnej oferty płatnej telewizji.
 

Europejski rynek płatnej telewizji się zmienia. Operatorzy płatnej telewizji zadają sobie pytanie, w jaki sposób i gdzie kolejna generacja konsumentów będzie oglądać treści wideo, i jak najlepiej mogą zaspokoić te potrzeby

- powiedział Jon Watts, dyrektor zarządzający MTM.

Istnieje silne przekonanie, że przyszły wzrost będzie znacznie trudniejszy w całym regionie, z wyjątkiem kilku rynków płatnej telewizji w Europie Południowej i Wschodniej. Przyszły wzrost będzie napędzany przez nowe usługi, ponieważ operatorzy poszukują sposobów zarządzania gwałtownym rozwojem tańszych ofert. To ekscytujący czas dla branży - istnieje wiele możliwości rozwoju, w wielu dziedzinach, ale dywersyfikacja jest tu kluczem.


Jakie są możliwości rozwoju pay-tv w Europie?

Odpowiedzią na potrzeby rynku było wprowadzenie nowych usług, takich jak:
  • 4K (oferowane przez 25% dostawców w 2017 roku w porównaniu z 8% w 2016 roku), w Polsce w praktyce 1%, bo operatorzy DTH zaniechali 4K,
  • aplikacje firm trzecich (53% w porównaniu z 46%),
  • usług OTT (36% w porównaniu z 31%).
 

- Istnieje silne zapotrzebowanie do działania w całej europejskiej branży płatnej telewizji, aby odpowiedzieć na naciski zewnętrzne poprzez przekształcenie modeli biznesowych i pozyskiwanie nowych segmentów rynku z konkretnymi propozycjami
- powiedział Simon Trudelle, starszy dyrektor ds. marketingu produktu, Nagra.

- Badania wskazują, że przemysł płatnej telewizji musi się nauczyć nowych możliwości cyfrowego operatora i obsługi danych na poziomie OTT. Aby oderwać się od tradycyjnej telewizji płatnej, operatorzy będą musieli być bardziej sprytni w swoim podejściu do zaspokojenia popytu konsumentów, kładąc szczególny nacisk na mikrousługi, analizę danych, ciągłe testowanie i integrację.

Dostawcy płatnej telewizji mogą odegrać znaczącą rolę w agregacji usług OTT, jednak muszą zawczasu zrozumieć, że stoją przed poważnymi zagrożeniami ze strony nowych urządzeń i ekosystemów, w tym takich jak Amazon czy Apple TV.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5278) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

239 zł Więcej...

Konwerter Quad Triax TQD 007

Najnowszy konwerter Triax TQD 007 Low Noise 0,3dB - kompatybilny...

99 zł Więcej...

Kabel Megasat Quattro 90dB 10m

Tani, poczwórny przewód koncentryczny 75 ohm w kolorze białym Chess...

70 zł Więcej...
reklama