dodano: 2017-08-06 20:18 | aktualizacja:
2017-08-06 23:00
autor: Daniel Gadomski |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiana nazwy na Top Shop może być logiczna z punktu widzenia marketingowego.
Gdyby do niej doszło, to Studiu Moderna byłoby łatwiej promować swoje usługi pod jednym szyldem. Do tej pory stacje telezakupowe nie miały w Polsce szczęścia. We wrześniu 2009 roku TV Market 24 otrzymał koncesję od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ponieważ nie rozpoczął nadawania to KRRiT w czerwcu 2011 roku podjęła decyzję o jej cofnięciu. Od września 2007 roku do kwietnia 2008 roku nadawała Promocja.TV, stacja specjalizująca się w aukcjach. W latach 2003 - 2008 z przerwami nadawały z kolei Podróże TV, kanał sprzedający wycieczki. W 2006 roku zakończył emisję po tym jak upadło jedno z biur podróży, które było jego udziałowcem. Jesienią tego samego roku stację reaktywował fundusz inwestycyjny Capital Partners. Ten sam, który aż do sprzedaży spółce związanej z Zygmuntem Solorzem-Żakiem inwestował w Superstację. Podróże TV płaciły operatorom kablowym i platformom za miejsce na liście dekodera. Problemy finansowe pierwszych właścicieli stacji doprowadziły do zadłużenia. Przez długi Podróże TV operatorzy długo nie chcieli wprowadzić do oferty raczkującej wówczas Superstacji.
W Polsce kanały telezakupowe nie mają szczęścia, ale za Odrą już tak.
Być może dlatego nowi właściciele Mango 24 ogłosili w „The Slovenia Times", że w przyszłym roku wejdą na rynek niemiecki. Tylko na satelitach na pozycji 19,2°E znajdziemy m.in. telezakupowe Channel 21, HSE 24 HD, QVC HD, poświęcony biżuterii Juwelo TV, aukcyjny 1-2-3 tv HD, sprzedające telefony komórkowe i związane z nimi gadżety Sparhandy tv, Sparhandly tv 2, oferujący wycieczki Sonnenklar tv HD, sprzedający rzeczy dla kobiet QVC Beaty&Style. Wielu Niemców korzysta z niekodowanych kanałów dostępnych na satelicie. To ułatwia im dostęp do stacji telezakupowych. Nie muszą one płacić za miejsca na dekoderach jak w przypadku polskich platform. Poza tym były popularne już w latach 90, przed popularnością sklepów internetowych.
W Polsce telezakupy wypełniają też anteny mniej lub bardziej biedniejszych telewizji w pasmach, które przed telewizorami gromadzą głównie gospodynie domowe albo seniorów. Być może dlatego nie ma miejsca na kilka kanałów telezakupowych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.