reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Liczba abonentów pay-tv wzrosła o 4 mln

dodano: 2017-10-03 11:30 | aktualizacja: 2017-10-13 13:59
autor: Janusz Sulisz | źródło: Multiscreen Index/adtv

pay-tv pay tv płatne telewizja Multiscreen Index informitv 100 największych dostawców usług płatnej telewizji na świecie wzrósł w 2. kwartale 2017 roku do blisko 4 mln abonentów. Daje to wzrost o 0,9 proc. i co ciekawe wzrost ten jest bardzo podobny do wzrostu w 2. kwartale w poprzednich dwóch latach. Porównuje się go do wzrostu do 3.46 mln w 1. kwartale 2017 roku.

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Region Azji i Pacyfiku osiągnął największe wzrosty, dodając 4,14 mln abonentów płatnej telewizji. Większość z nich znajdowała się w Indiach, gdzie 7 operatorów dodało łącznie 3,34 mln abonentów. Dane Multiscreen Index nie obejmują Chin, ponieważ dane nie są zgłaszane niezależnie.

Skromny wzrost 0,5 mln abonentów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki został zrekompensowany stratą netto w wysokości 690 tys. w obu Amerykach. Nie znamy szczegółów dotyczących polskich operatorów pay-tv w tym indeksie, ale wiadomo, że te wzrosty jeśli są to bardzo małe, bo rynek w Polsce i większości krajów europejskich jest już nasycony.

Sky ma 22,5 mln klientów w całej Europie (Wlk., Brytania, Irlandia, Niemcy, Austria, Włochy), w 2. kwartale zwiększył liczbę abonentów o 77 tys., z czego 61 tys. nowych klientów przybyło w Niemczech, a 35 tys. w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Orange zdobyło 53 tys. abonentów we Francji, osiągając łącznie 6,74 mln.

Tylko 9. usług pay-tv z USA znalazło się w indeksie 100 usług tego typu na całym świecie. Cox jest własnością prywatną i nie publikuje danych o liczbie abonentów. Mediacom,10. największy operator USA, z 0,83 mln abonentów, wcale nie trafia do pierwszej setki pay-tv na świecie. Pozostałe 9. operatorów pay-tv w Stanach Zjednoczonych straciło abonentów w 2. kwartale, przy czym całkowita strata netto wyniosła aż 792 tys. abonentów.

Największe straty w indeksie poniosła platforma DISH Network, która straciła 196 tys. abonentów oraz AT&T U-verse tracąca 195 tys. i DirecTV która straciła traci 156 tys.

Jednak 9. największych operatorów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych wciąż ma 85,29 mln abonentów, w porównaniu do 87,51 mln 2 lata temu.

Wskaźnik Multiscreen Index wskazuje na całkowitą zmianę liczby abonentów telewizyjnych.

Największe wzrosty na rynku pay-tv zanotowano w Indiach, gdzie oczekuje się dalszej konsolidacji.

Najbardziej zróżnicowany rynek jest w Europie, gdzie Sky nadal jest największym operatorem i notuje już niewielkie wzrosty liczby abonentów.

Co ciekawe, aż 93 spośród 100 operatorów pay-tv odnotowanych w tym wskaźniku oferuje usługi multiscreen, w porównaniu do 66 operatorów 3 lata wcześniej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...