dodano: 2017-10-03 11:30 | aktualizacja:
2017-10-13 13:59
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Multiscreen Index/adtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Region Azji i Pacyfiku osiągnął największe wzrosty, dodając
4,14 mln abonentów płatnej telewizji. Większość z nich znajdowała się w Indiach, gdzie 7 operatorów dodało łącznie 3,34 mln abonentów. Dane Multiscreen Index nie obejmują Chin, ponieważ dane nie są zgłaszane niezależnie.
Skromny wzrost 0,5 mln abonentów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki został zrekompensowany stratą netto w wysokości 690 tys. w obu Amerykach. Nie znamy szczegółów dotyczących polskich operatorów pay-tv w tym indeksie, ale wiadomo, że te wzrosty jeśli są to bardzo małe, bo rynek w Polsce i większości krajów europejskich jest już nasycony.
Sky ma 22,5 mln klientów w całej Europie (Wlk., Brytania, Irlandia, Niemcy, Austria, Włochy), w 2. kwartale zwiększył liczbę abonentów o 77 tys., z czego 61 tys. nowych klientów przybyło w Niemczech, a 35 tys. w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Orange zdobyło 53 tys. abonentów we Francji, osiągając łącznie 6,74 mln.
Tylko 9. usług pay-tv z USA znalazło się w indeksie 100 usług tego typu na całym świecie. Cox jest własnością prywatną i nie publikuje danych o liczbie abonentów. Mediacom,10. największy operator USA, z 0,83 mln abonentów, wcale nie trafia do pierwszej setki pay-tv na świecie. Pozostałe 9. operatorów pay-tv w Stanach Zjednoczonych straciło abonentów w 2. kwartale, przy czym całkowita strata netto wyniosła aż 792 tys. abonentów.
Największe straty w indeksie poniosła platforma DISH Network, która straciła 196 tys. abonentów oraz AT&T U-verse tracąca 195 tys. i DirecTV która straciła traci 156 tys.
Jednak 9. największych operatorów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych wciąż ma
85,29 mln abonentów, w porównaniu do
87,51 mln 2 lata temu.
Wskaźnik Multiscreen Index wskazuje na całkowitą zmianę liczby abonentów telewizyjnych.
Największe wzrosty na rynku pay-tv zanotowano w Indiach, gdzie oczekuje się dalszej konsolidacji.
Najbardziej zróżnicowany rynek jest w Europie, gdzie Sky nadal jest największym operatorem i notuje już niewielkie wzrosty liczby abonentów.
Co ciekawe, aż 93 spośród 100 operatorów pay-tv odnotowanych w tym wskaźniku oferuje usługi multiscreen, w porównaniu do 66 operatorów 3 lata wcześniej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.