dodano: 2017-10-10 17:25 | aktualizacja:
2017-10-16 11:31
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Ericsson ConsumerLab
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najnowsza wersja badania przeprowadzonego przez
Ericsson ConsumerLab and Media zidentyfikowała dwa główne punkty krytyczne dla odbioru telewizji w ciągu najbliższych 3 lat. W ciągu zaledwie 3 lat oglądanie klasycznej telewizji i VOD niemal się zrówna, a do tego połowa oglądania programów telewizyjnych będzie odbywać się na ekranie mobilnym.
Ericsson potwierdził, że wszystkie formy oglądania telewizji i wideo rosną coraz szybciej oraz zwrócił uwagę, jak zmienia się to, kiedy i gdzie oglądamy programy TV. Badanie
Ericsson ConsumerLab and Media wykazuje, że czas spędzony na oglądaniu telewizji i treści wideo osiągnął najwyższy poziom
30 godzin w tygodniu, włącznie z aktywnym oglądaniem telewizji linearnej, na żywo oraz na żądanie z usług internetowych, pobieranych i nagranych materiałów oraz DVD i Blu-ray. Zauważono jednak, że prawie 3/5 widzów preferuje oglądanie programów na życzenie (VOD) w stosunku do regularnego oglądania telewizji linearnej, co oznacza wzrost o około 50% od 2010 roku.
Badanie wykazało, że
średnia liczba używanych usług na życzenie (VOD) wzrosła z 1,6 w 2012 r. do 3,8 usług w 2017 r. na osobę. Obecnie 2/5 klientów płaci za telewizję i usługi wideo na życzenie. Niemal 1/3 twierdzi, że zwiększy swoje wydatki na VOD w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy. Mobilność staje się coraz ważniejszym czynnikiem, bo więcej niż 1/3 konsumentów chciałoby uzyskać dostęp do treści będąc za granicą. Wzrost liczby, jeśli chodzi o oglądanie VOD będzie nadal postępować do roku 2020, dzięki czemu
wideo na życzenie stanie się prawie połową tego, co konsumenci będą oglądać za 3 lata.
Mobilne oglądanie za pośrednictwem tabletów, smartfonów i laptopów ma wzrosnąć do 2020 roku o 85% w porównaniu z 2010 rokiem. Oczekuje się, że smartfony będą stanowiły prawie 1/4 oglądalności, co oznacza wzrost o prawie 160% w ciągu 10 lat.
Około 70% konsumentów ogląda filmy na smartfonie - to podwojenie do tego co było w 2012 r. i stanowi to 1/5 całkowitego oglądania telewizji i wideo. Osoby w wieku 16-19 lat oglądają najwięcej treści w każdym tygodniu (33 godziny), co oznacza wzrost od 10 godzin w tygodniu od roku 2010. Jednak ponad połowa tej liczby osób przeznacza czas na oglądanie treści na życzenie, a ponad 60% czasu na oglądanie telewizji i wideo.
Pomimo tego wzrostu
Ericsson ConsumerLab and Media ostrzega, że wyniki pokazują również, że chociaż konsumenci mają więcej dostępu do usług telewizyjnych i wideo niż kiedykolwiek, to
średni czas spędzony na poszukiwaniu treści wzrósł prawie do 1 godz. dziennie, co oznacza wzrost o 13% tylko w ostatnim roku. Zbyt długi czas poszukiwania może zniechęcać. W rzeczywistości
co ósmy konsument uważa, że w przyszłości może się zagubić w zbyt dużej liczbie dostępnych materiałów. Materiały wideo są coraz bardziej rozdrobnione. Aż 3/5 klientów uważa, że pozyskiwanie nowych usług jest bardzo ważne, a 70% chce
„uniwersalnego wyszukiwania dla wszystkich telewizorów i wideo".
Widzowie nie tylko oglądają więcej filmów, ale także zmieniają sposób oglądania i kiedy to robią, a to pokazuje również ciągły wzrost mobilnego oglądania wideo, który trwa od początku 2010 r.
Raport ConsumerLab TV and Media z tego roku po raz pierwszy zauważył, że
zbadano też poziom zainteresowania konsumentów wirtualną rzeczywistością (VR) w połączeniu ze zużyciem mediów.
1/3 konsumentów może być użytkownikami VR do roku 2020, a Ericsson zauważa, że technologia VR ma odgrywać istotną rolę w przyszłości telewizji i wideo. Ostrzega jednak, że jeśli zainteresowanie konsumentów VR ma wzrosnąć, to kilka rzeczy będzie musiało się zmienić. Blisko 55% klientów planujących nabycie urządzeń VR wolałoby je, gdyby zestawy były tańsze, a prawie połowa uważa, że powinna być dostępna większa ilość filmów. 30% powiedziała, że będą zainteresowani VR, jeśli mogą otrzymać pakiet VR od dostawcy telewizji i wideo.
VR ma potencjał, aby zainteresować ludzi na całym świecie i stworzyć głębsze, bardziej zindywidualizowane i bardziej komplementarne doświadczenia mediów. Ponieważ oczekiwania konsumentów na wideo na życzenie i mobilna TV wciąż rosną, to telewizja i przemysł medialny muszą skoncentrować się na dostarczaniu bardzo spersonalizowanych usług w jak najlepszej jakości.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.