reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

47,9 mln telewizorów HDR w 2021

dodano: 2017-11-06 13:31 | aktualizacja: 2017-11-07 17:17
autor: Jerzy Kruczek | źródło: adtv

HDR 4K UHD Ultra HD Technologia High Dynamic Range (HDR) jest najsilniej rozwijającą się funkcją telewizorów, wynika z nowego raportu IHS Markit. W swoim badaniu „TV Design and Features Tracker - Q3 2017”, IHS Markit prognozuje, że wolumen dostaw telewizorów HDR wzrośnie z 12,2 mln sztuk w 2017 roku do 47,9 mln sztuk w 2021 roku. Dodatkowo w 2021 roku na rynku będzie 88,6 sztuk mln telewizorów HDR Ready.

HDR


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- HDR to największe ulepszenie w zakresie oglądania telewizji - powiedział Paul Gray z IHS Markit. - Jednoznacznie wykazano, że ma to największy wpływ na widzów, a co więcej jest to niezależne od rozmiaru ekranu czy rozdzielczości.

W raporcie znalazły się rozwiązania, które odbiorcy i badacze elektroniki użytkowej wprowadzili, aby kodować i przesyłać dodatkowe dane wymagane dla HDR, a także prognozy dla różnych modeli telewizorów HDR.
 

- Spodziewamy się, że tylko 23 proc. telewizorów UHD, które zostaną dostarczane w 2017 roku, zaoferuje pełną obsługę HDR - powiedział Gray. - Reszta będzie w stanie dekodować sygnał, ale bez możliwości wyświetlenia HDR.

Koszt podświetlenia wyświetlaczy ciekłokrystalicznych (LCD) pozostaje największą przeszkodą dla HDR, wynika z analizy.

Obecność HDR w telewizorach HD również została wzięta pod uwagę w raporcie.
 

Gray powiedział: - W miejscach, gdzie nie ma na to wystarczającej ilości pasma, nadawcy nie mają wolnego miejsca na przesłanie dodatkowych danych wymaganych dla UHD. Jednak HD z HDR zapewnia ogromny wzrost postrzeganej jakości przy bardzo niskim nakładzie danych i jest to niezwykle interesujące.

Prognozy IHS Markit przewidują, że w regionie Ameryki Północnej będzie w 2021 roku 14,6 mln sztuk telewizorów HDR. Drugie będą Chiny z 11,8 mln sztuk.
 

- Ameryka Północna pozostaje idealnym regionem dla telewizorów, szczególnie tych z dużymi ekranami i z dostępnością treści UHD, a także gotowością konsumentów do zakupu w pełni wyposażonych telewizorów - powiedział Gray. - Podczas gdy chińscy konsumenci kupują obecnie największe telewizory, wrażliwość cenowa jest wyższa, a ilość treści UHD jest tam ograniczona.

 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Linbox WS-6934 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem SNR,...

299 zł Więcej...

Nagrywarka 4K UHD Velocap U3

Nagrywarka (grabber) i streamer sygnału HDMI w wysokiej jakości, bezpośrednio...

690 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

125 zł Więcej...
reklama