dodano: 2018-02-10 16:33 | aktualizacja:
2018-02-10 19:00
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Rethink Research
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W czterdziestu krajach, które zostały objęte badaniami,
publiczność internetowych serwisów wideo OTT wzrośnie do 745 mln widzów. Jeśli dodatkowo wziąć pod uwagę odbiorców z innych krajów, to
za 5 lat liczba użytkowników platform wideo OTT wzrośnie do 816 mln ludzi, wynika z prognozy. Liczba abonentów płatnej telewizji to ponad
1 mld ludzi na całym świecie, ale analitycy uważają, że w najbliższych latach ta liczba będzie spadać, co już widać m.in. w Stanach Zjednoczonych. Nie do końca wiadomo, jak ta tendencja wpłynie na rynek pay-tv w Europie, ale na pewno jest niepokojąca.
Pod koniec 2020 r. publiczność płatnych usług wideo, oferujących dostęp do treści na abonament (SVOD), wyniesie 476 mln abonentów, a z usług TV Everywhere (TVE) korzystać będzie 269 mln ludzi. W tym samym czasie większość abonentów SVOD będzie w USA, a TVE w Europie.
Netflix, zgodnie z prognozą, pozostanie liderem na rynku. Jego publiczność wzrośnie do
184 mln abonentów (na koniec 2017 r. miał 117 mln abonentów), a wartość rynkowa przekroczy
200 mld dol., sprawiając, że firma będzie jednym z największych graczy na rynku amerykańskim.
Analitycy uważają też, że usługa Amazon Prime wyprzedzi Netfliksa jeśli chodzi o bazę abonentów na rynku macierzystym w USA - wynika to z raportu Streaming Media Global.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.