reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Raport IMM: Wydatki reklamowe w styczniu

dodano: 2018-02-28 07:02
autor: Łukasz Knapik | źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) Instytut Monitorowania Mediów (IMM) przygotował raport o styczniowych wydatkach reklamowych w wybranych branżach. W zeszłym miesiącu największe wydatki wygenerowały reklamy branży farmaceutycznej (produkty przeciw przeziębieniu i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką).

Instytut Monitorowania Mediów (IMM)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty przeciw przeziębieniu i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką) (więcej tutaj).

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w styczniu 2018 roku to branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych - ponad połowę wszystkich wydatków reklamowych zmonitorowanych branży. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (26 proc. wydatków), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc.).

Branże: farmaceutyczna - koszt 415,5 mln zł; handlowa - 213,3 mln zł; motoryzacyjna - 83,2 mln zł; finansowa - 63,6 mln zł; telekomunikacyjna - 41 mln zł.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów

 
Wydatki reklamowe w podziale na media

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną. Wyjątek w styczniu br. stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu zimowego, który łączy się z większym zapotrzebowaniem organizmu na witaminy i minerały. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty - w tym na pierwszym miejscu Molekin D3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: Typy reklamowanych produktów

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty przeciw przeziębieniu i grypie (11 proc.) i przeciw kaszlowi (8 proc.) a także suplementy diety (7 proc.).
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: Marki o największych wydatkach reklamowych

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był w styczniu br. Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 35 mln zł. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły sklepy z elektroniką - Media Expert i Euro RTV AGD.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: Typy reklamowanych produktów

W branży handlowej - podobnie jak w poprzednim miesiącu - największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (niemal 8 mln zł), Volkswagen oraz Skoda.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: Typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (80 proc.). W styczniu br. na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, a także usługa sprzedaży samochodów.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: Marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu br. największym reklamodawcą w branży finansowej był mBank, który zainwestował w promocję ponad 9 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także Alior Bank i Provident.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: Typy reklamowanych produktów

W styczniu br. branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

Plus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu br. - z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: Typy reklamowanych produktów

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament - obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 stycznia 2018 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Dane za Instytutem Monitorowania Mediów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...