reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Raport IMM: Wydatki reklamowe w styczniu

dodano: 2018-02-28 07:02
autor: Łukasz Knapik | źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) Instytut Monitorowania Mediów (IMM) przygotował raport o styczniowych wydatkach reklamowych w wybranych branżach. W zeszłym miesiącu największe wydatki wygenerowały reklamy branży farmaceutycznej (produkty przeciw przeziębieniu i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką).

Instytut Monitorowania Mediów (IMM)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty przeciw przeziębieniu i suplementy diety) oraz handlowej (sklepy z elektroniką) (więcej tutaj).

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w styczniu 2018 roku to branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych - ponad połowę wszystkich wydatków reklamowych zmonitorowanych branży. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (26 proc. wydatków), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc.).

Branże: farmaceutyczna - koszt 415,5 mln zł; handlowa - 213,3 mln zł; motoryzacyjna - 83,2 mln zł; finansowa - 63,6 mln zł; telekomunikacyjna - 41 mln zł.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów

 
Wydatki reklamowe w podziale na media

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną. Wyjątek w styczniu br. stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu zimowego, który łączy się z większym zapotrzebowaniem organizmu na witaminy i minerały. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty - w tym na pierwszym miejscu Molekin D3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: Typy reklamowanych produktów

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty przeciw przeziębieniu i grypie (11 proc.) i przeciw kaszlowi (8 proc.) a także suplementy diety (7 proc.).
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: Marki o największych wydatkach reklamowych

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był w styczniu br. Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 35 mln zł. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły sklepy z elektroniką - Media Expert i Euro RTV AGD.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: Typy reklamowanych produktów

W branży handlowej - podobnie jak w poprzednim miesiącu - największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (niemal 8 mln zł), Volkswagen oraz Skoda.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: Typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (80 proc.). W styczniu br. na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, a także usługa sprzedaży samochodów.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: Marki o największych wydatkach reklamowych

W styczniu br. największym reklamodawcą w branży finansowej był mBank, który zainwestował w promocję ponad 9 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także Alior Bank i Provident.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: Typy reklamowanych produktów

W styczniu br. branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: Marki o największych wydatkach reklamowych

Plus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu br. - z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: Typy reklamowanych produktów

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament - obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 stycznia 2018 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Dane za Instytutem Monitorowania Mediów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

359 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...