dodano: 2019-01-08 11:25 | aktualizacja:
2019-01-08 16:03
autor: Janusz Sulisz |
źródło: informitv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spadek liczby abonentów płatnej telewizji o ponad 1 mln odnotowano w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Liczba abonentów
spadła też w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, o 0,31 mln - i to po raz pierwszy w historii.
Na szczęście w regionie Azji i Pacyfiku odnotowano znaczący
wzrost o 1,22 mln abonentów, głównie dzięki wzrostowi o 200 tys. abonentów platformy Dish TV w Indiach. To nieco poratowało wskaźniki na świecie, przy spadkach w innych regionach. Przy okazji okazuje się, że platforma
Dish TV w Indiach jest obecnie
największym operatorem płatnej telewizji na świecie z liczbą 23,5 mln abonentów.
Operatorzy kablowi stracili
0,22 mln abonentów, podczas gdy
operatorzy platform DTH z satelity stracili 0,9 mln. Telewizja u operatorów telekomunikacyjnych zyskała 0,92 mln abonentów. Usługi online Sling TV i DirecTV NOW dodały 26 tys. i 63 tys. abonentów, do łącznie odpowiednio 2,37 mln i 1,81 mln abonentów.
10 największych operatorów pay-tv w USA straciło 877 tys. abonentów, ale nadal ma łącznie 82,72 mln klientów, na czele z Comcast z 20,98 mln i DirecTV z 19,63 mln abonentów. Poza usługami online, AT&T U-verse był jedynym, który pozyskał abonentów, ze skromnym wzrostem o 13 tys. Stąd takie spadki pay-tv w Ameryce Północnej.
Największy wzrost liczby klientów wykazał Türk Telekom w Turcji, przybyło mu 266 tys. do łącznej liczby 3,53 mln, włączając w to abonentów satelitarnych, telekomunikacyjnych i usługi Tivibu Go.
Największa strata dotyczy wszystkich platform Canal+, gdzie łączna liczba klientów spadła o 608 tys. zaraz po piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji, a jej łączna liczba to
6,93 mln, chociaż i tak wzrosła o 726 tys. rok do roku.
Sky nie zgłosił liczby abonentów po przejęciu przez Comcast. Ocenia się, że po połączeniu
Comcast i Sky zbliżą się do 44 mln abonentów telewizji płatnej, co czyni ją największą grupą w Multiscreen Index.
- Nasz wskaźnik Multiscreen Index pokazuje po raz pierwszy niewielki spadek liczby abonentów telewizyjnych na całym świecie, po średnim wzroście kwartalnym o 1 proc. w ciągu ostatnich lat - zauważył redaktor dr William Cooper.
- Trzeci kwartał wydaje się być słabszy. Kluczowe pytanie brzmi, czy następny kwartał pokaże ożywienie lub dalszy spadek.
Multiscreen Index obejmuje 100 wiodących, wielokanałowych usług telewizyjnych i wideo w 38 krajach, które łącznie stanowią około 430 mln klientów na całym świecie. Indeks stanowi branżowy punkt odniesienia dla względnej wydajności dostawców usług telewizyjnych, w stosunku do których można mierzyć zyski lub straty klientów u operatorów pay-tv.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.