reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

dodano: 2019-01-08 11:25 | aktualizacja: 2019-01-08 16:03
autor: Janusz Sulisz | źródło: informitv

pay-tv-cube-płatna-2019-360px.jpg Po raz pierwszy zauważono niepokojący trend dotyczący pay-tv. Według informitv Multiscreen Index, całkowita liczba abonentów 100 wiodących operatorów płatnej telewizji nieznacznie zmniejszyła się o 0,11 mln w III kwartale 2018 r. Oznacza to spadek o 0,02 proc. Chociaż to niewielka różnica, to jest to pierwszy taki przypadek na świecie. Tylko 43 operatorów pay-tv z tego raportu wykazało wzrost liczby abonentów, ale dużo mniejszy niż bywało to wcześniej. Czy w kolejnych latach ten trend w pay-tv będzie się pogłębiał?

pay-tv-platna-telewizja-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spadek liczby abonentów płatnej telewizji o ponad 1 mln odnotowano w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Liczba abonentów spadła też w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, o 0,31 mln - i to po raz pierwszy w historii.

Na szczęście w regionie Azji i Pacyfiku odnotowano znaczący wzrost o 1,22 mln abonentów, głównie dzięki wzrostowi o 200 tys. abonentów platformy Dish TV w Indiach. To nieco poratowało wskaźniki na świecie, przy spadkach w innych regionach. Przy okazji okazuje się, że platforma Dish TV w Indiach jest obecnie największym operatorem płatnej telewizji na świecie z liczbą 23,5 mln abonentów.

Operatorzy kablowi stracili 0,22 mln abonentów, podczas gdy operatorzy platform DTH z satelity stracili 0,9 mln. Telewizja u operatorów telekomunikacyjnych zyskała 0,92 mln abonentów. Usługi online Sling TV i DirecTV NOW dodały 26 tys. i 63 tys. abonentów, do łącznie odpowiednio 2,37 mln i 1,81 mln abonentów.

10 największych operatorów pay-tv w USA straciło 877 tys. abonentów, ale nadal ma łącznie 82,72 mln klientów, na czele z Comcast z 20,98 mln i DirecTV z 19,63 mln abonentów. Poza usługami online, AT&T U-verse był jedynym, który pozyskał abonentów, ze skromnym wzrostem o 13 tys. Stąd takie spadki pay-tv w Ameryce Północnej.

Największy wzrost liczby klientów wykazał Türk Telekom w Turcji, przybyło mu 266 tys. do łącznej liczby 3,53 mln, włączając w to abonentów satelitarnych, telekomunikacyjnych i usługi Tivibu Go.

Największa strata dotyczy wszystkich platform Canal+, gdzie łączna liczba klientów spadła o 608 tys. zaraz po piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji, a jej łączna liczba to 6,93 mln, chociaż i tak wzrosła o 726 tys. rok do roku.

Sky nie zgłosił liczby abonentów po przejęciu przez Comcast. Ocenia się, że po połączeniu Comcast i Sky zbliżą się do 44 mln abonentów telewizji płatnej, co czyni ją największą grupą w Multiscreen Index.
 

- Nasz wskaźnik Multiscreen Index pokazuje po raz pierwszy niewielki spadek liczby abonentów telewizyjnych na całym świecie, po średnim wzroście kwartalnym o 1 proc. w ciągu ostatnich lat - zauważył redaktor dr William Cooper.

- Trzeci kwartał wydaje się być słabszy. Kluczowe pytanie brzmi, czy następny kwartał pokaże ożywienie lub dalszy spadek.

Multiscreen Index obejmuje 100 wiodących, wielokanałowych usług telewizyjnych i wideo w 38 krajach, które łącznie stanowią około 430 mln klientów na całym świecie. Indeks stanowi branżowy punkt odniesienia dla względnej wydajności dostawców usług telewizyjnych, w stosunku do których można mierzyć zyski lub straty klientów u operatorów pay-tv.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...