reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

dodano: 2019-01-08 11:25 | aktualizacja: 2019-01-08 16:03
autor: Janusz Sulisz | źródło: informitv

pay-tv-cube-płatna-2019-360px.jpg Po raz pierwszy zauważono niepokojący trend dotyczący pay-tv. Według informitv Multiscreen Index, całkowita liczba abonentów 100 wiodących operatorów płatnej telewizji nieznacznie zmniejszyła się o 0,11 mln w III kwartale 2018 r. Oznacza to spadek o 0,02 proc. Chociaż to niewielka różnica, to jest to pierwszy taki przypadek na świecie. Tylko 43 operatorów pay-tv z tego raportu wykazało wzrost liczby abonentów, ale dużo mniejszy niż bywało to wcześniej. Czy w kolejnych latach ten trend w pay-tv będzie się pogłębiał?

pay-tv-platna-telewizja-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spadek liczby abonentów płatnej telewizji o ponad 1 mln odnotowano w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Liczba abonentów spadła też w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, o 0,31 mln - i to po raz pierwszy w historii.

Na szczęście w regionie Azji i Pacyfiku odnotowano znaczący wzrost o 1,22 mln abonentów, głównie dzięki wzrostowi o 200 tys. abonentów platformy Dish TV w Indiach. To nieco poratowało wskaźniki na świecie, przy spadkach w innych regionach. Przy okazji okazuje się, że platforma Dish TV w Indiach jest obecnie największym operatorem płatnej telewizji na świecie z liczbą 23,5 mln abonentów.

Operatorzy kablowi stracili 0,22 mln abonentów, podczas gdy operatorzy platform DTH z satelity stracili 0,9 mln. Telewizja u operatorów telekomunikacyjnych zyskała 0,92 mln abonentów. Usługi online Sling TV i DirecTV NOW dodały 26 tys. i 63 tys. abonentów, do łącznie odpowiednio 2,37 mln i 1,81 mln abonentów.

10 największych operatorów pay-tv w USA straciło 877 tys. abonentów, ale nadal ma łącznie 82,72 mln klientów, na czele z Comcast z 20,98 mln i DirecTV z 19,63 mln abonentów. Poza usługami online, AT&T U-verse był jedynym, który pozyskał abonentów, ze skromnym wzrostem o 13 tys. Stąd takie spadki pay-tv w Ameryce Północnej.

Największy wzrost liczby klientów wykazał Türk Telekom w Turcji, przybyło mu 266 tys. do łącznej liczby 3,53 mln, włączając w to abonentów satelitarnych, telekomunikacyjnych i usługi Tivibu Go.

Największa strata dotyczy wszystkich platform Canal+, gdzie łączna liczba klientów spadła o 608 tys. zaraz po piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji, a jej łączna liczba to 6,93 mln, chociaż i tak wzrosła o 726 tys. rok do roku.

Sky nie zgłosił liczby abonentów po przejęciu przez Comcast. Ocenia się, że po połączeniu Comcast i Sky zbliżą się do 44 mln abonentów telewizji płatnej, co czyni ją największą grupą w Multiscreen Index.
 

- Nasz wskaźnik Multiscreen Index pokazuje po raz pierwszy niewielki spadek liczby abonentów telewizyjnych na całym świecie, po średnim wzroście kwartalnym o 1 proc. w ciągu ostatnich lat - zauważył redaktor dr William Cooper.

- Trzeci kwartał wydaje się być słabszy. Kluczowe pytanie brzmi, czy następny kwartał pokaże ożywienie lub dalszy spadek.

Multiscreen Index obejmuje 100 wiodących, wielokanałowych usług telewizyjnych i wideo w 38 krajach, które łącznie stanowią około 430 mln klientów na całym świecie. Indeks stanowi branżowy punkt odniesienia dla względnej wydajności dostawców usług telewizyjnych, w stosunku do których można mierzyć zyski lub straty klientów u operatorów pay-tv.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Dron Syma X15W Czarny (RTF)

219 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 ceglasta

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Antena TechniSat Satman 850 Smiley alu + adapter 40mm

Niemiecka, aluminiowa antena podświetlana firmy TechniSat o nazwie Satman 850...

540 zł Więcej...
reklama