dodano: 2019-01-29 10:30 | aktualizacja:
2019-01-29 13:46
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: S&P Global Market Intelligence/Waterstone Group/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Stromy trend wzrostowy spowodowany cord-cuttingiem nie jest zaskakujący, biorąc pod uwagę obfitość usług wideo online dostępnych na rynku, chociaż może to być błędne koło, ponieważ coraz więcej firm wchodzi w streaming właśnie w odpowiedzi na rosnący rynek usług online - powiedział Tony Lenoir, starszy analityk rynku Kagan w S&P Global Market Intelligence.
Kagan spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat segment gospodarstw domowych z Internetem ale bez telewizji będzie liczył prawie jedną trzecią wszystkich gospodarstw domowych w USA.
Wyniki badania pokazują, że produkty
OTT, niezależnie od tego, czy chodzi o
SVOD czy treści linearne, są oferowane po konkurencyjnych cenach, co jest głównym czynnikiem napędzającym
cord-cutting. Innymi przyczynami silnego rozwoju rynku wideo online jest łatwość łączenia i anulowania usług. Zazwyczaj nie są wymagane żadne umowy. Ponadto usługodawcy często proponują okresy próbne, co pozwala potencjalnemu klientowi zapoznać się najpierw z ofertą.
Kagan spodziewa się, że liczba gospodarstw domowych w USA z dostępem do Internetu ale brakiem telewizji będzie rosła w latach 2018-2023 w tempie rocznym wynoszącym
11,9 proc. Co więcej ma stanowić
41,7 proc. wszystkich amerykańskich gospodarstw domowych z Internetem w 2023 roku. Kagan oczekuje, że operatorzy kablowi i telekomunikacyjni będą obsługiwać w tym czasie prawie 75 proc. gospodarstw domowych w USA.
* W grudniu 2018 roku przeprowadzono badanie na grupie 5.000 Amerykanów w wieku 18-69 lat. Załączona grafika obrazuje, jak w poszczególnych stanach wygląda zjawisko cord-cuttingu (im ciemniejszy kolor, tym stosunkowo więcej gospodarstw domowych całkiem zrezygnowało tam z telewizji).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.