reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

TOP 5 największych operatorów pay-tv w Rosji

dodano: 2019-03-03 10:43 | aktualizacja: 2019-03-03 12:00
autor: RO | źródło: obob.tv

pieniądze biznes TMT Consulting, agencja badawcza na rynku telekomunikacyjnym, IT i medialnym, opublikowała dane dotyczące baz abonenckich dostawców płatnej telewizji w Rosji za 2018 rok. Prezentujemy TOP 5 największych operatorów pay-tv w Rosji.

Pay-tv-platna-telewizja-logo-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rosyjski rynek płatnej TV nadal ulega spowolnieniu. Liczba użytkowników w 2018r. wzrosła o 3,2% w stosunku do 3,8% w 2017r. i osiągnęła 44,2 mln. Możliwości rozwoju są prawie wyczerpane: penetracja przekracza już 77%, a a widzowie mają alternatywę w postaci naziemnej telewizji cyfrowej i transmisji internetowych. Mimo to operatorzy wielu usług nadal widzą potencjał w szerokopasmowym dostępie do Internetu. Kubatura rynku w roku wyniosła 93,3 mld rubli (ok. 5,4 mld zł). Przy niewielkim wzroście bazy abonenckiej, dynamika przychodów pozostała stabilnie wysoka: 10,8% w 2018r. w stosunku do 10,6% w 2017r..

IPTV pozostaje najszybciej rozwijającą się technologią. Nowi subskrybenci to głównie abonenci szerokopasmowego Internetu, którzy przeszli na opcje pakietowe. Wzrost bazy abonenckiej w telewizji satelitarnej okazał się dwa razy mniejszy, a główny wkład w przyrost zapewnił najmłodszy gracz na rynku – firma MTS. Sieci kablowe tracą klientów. Lokalni gracze opuszczają rynek, ponieważ nie są w stanie konkurować z ofertą operatorów federalnych pod względem pakietów usług i treści.

Tylko największe firmy w branży kablowej osiągają sukcesy. ER-Telekom został liderem we wzroście bazy abonenckiej w 2018r.. Wynik 407 tys. zawdzięcza aktywnej działalności w przejmowaniu mniejszych operatorów. Nieznacznie mniej klientów przyciągnął Rostelekom – około 400 tys. dzięki podłączeniom do IPTV. Liczba użytkowników jego usług kablowych stale się zmniejsza. Rostelekom i ER-Telekom przodują na rynku pod względem wzrostu przychodów (o 22-23%).

MTS jest poza nimi. Baza abonencka operatora wzrosła o 332 tys., a podstawowy wkład w rozwój przyniosła jednak technologia satelitarna. W ciągu roku firma przyciągnęła ponad 250 tys. nowych użytkowników do nadanej na satelicie ABS-2A (74,7°E) platformy MTS TV.

Trikolor TV, największy lider rosyjskiego rynku pod względem liczby abonentów, utracił część bazy abonenckiej. Przyczyną było zakończenie nadawania na satelicie w MPEG-2 i podwyższenie abonamentu za pakiety podstawowe. Baza subskrybentów grupy Orion wzrosła nieznacznie, ale też nastąpiła dalsza redukcja przychodów (łącznie o 1,4% dla wszystkich usług).
 
Baza abonencka TOP 5 największych operatorów płatnej telewizji w Rosji za 2018 rok wraz z porównaniem za 2017 rok według danych TMT Consulting i statystyk firm, przedstawia się następująco:
Operator  Baza abonencka Dynamika wzrostu
2018 2017
Trikolor TV 12,226 mln 12,280 mln - 0,4%
Rostelekom 10,150 mln 9,752 mln + 4,1%
ER-Telekom 3,749 mln 3,342 mln + 12,2%
MTS 3,564 mln 3,231 mln + 10,3%
Orion 3,143 mln 3,075 mln + 2,2%

Źródło: obob.tv

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter SCR Unicable AnkaSat ANK 2 Legacy

Rewolucja w instalacjach antenowych - konwerter Unicable Legacy marki AnkaSat...

119 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Single UHD 4K S2X

Octagon SF8008 UHD 4K S2X odchudzona wersja nowego odbiornia UHD...

490 zł Więcej...

Gimbal ręczny DJI Osmo Mobile 2 do smartfonów

DJI Osmo Mobile 2, to nowa wersja przełomowego gimbala stworzonego...

640 zł Więcej...
reklama