reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

TOP 5 największych operatorów pay-tv w Rosji

dodano: 2019-03-03 10:43 | aktualizacja: 2019-03-03 12:00
autor: RO | źródło: obob.tv

pieniądze biznes TMT Consulting, agencja badawcza na rynku telekomunikacyjnym, IT i medialnym, opublikowała dane dotyczące baz abonenckich dostawców płatnej telewizji w Rosji za 2018 rok. Prezentujemy TOP 5 największych operatorów pay-tv w Rosji.

Pay-tv-platna-telewizja-logo-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rosyjski rynek płatnej TV nadal ulega spowolnieniu. Liczba użytkowników w 2018r. wzrosła o 3,2% w stosunku do 3,8% w 2017r. i osiągnęła 44,2 mln. Możliwości rozwoju są prawie wyczerpane: penetracja przekracza już 77%, a a widzowie mają alternatywę w postaci naziemnej telewizji cyfrowej i transmisji internetowych. Mimo to operatorzy wielu usług nadal widzą potencjał w szerokopasmowym dostępie do Internetu. Kubatura rynku w roku wyniosła 93,3 mld rubli (ok. 5,4 mld zł). Przy niewielkim wzroście bazy abonenckiej, dynamika przychodów pozostała stabilnie wysoka: 10,8% w 2018r. w stosunku do 10,6% w 2017r..

IPTV pozostaje najszybciej rozwijającą się technologią. Nowi subskrybenci to głównie abonenci szerokopasmowego Internetu, którzy przeszli na opcje pakietowe. Wzrost bazy abonenckiej w telewizji satelitarnej okazał się dwa razy mniejszy, a główny wkład w przyrost zapewnił najmłodszy gracz na rynku – firma MTS. Sieci kablowe tracą klientów. Lokalni gracze opuszczają rynek, ponieważ nie są w stanie konkurować z ofertą operatorów federalnych pod względem pakietów usług i treści.

Tylko największe firmy w branży kablowej osiągają sukcesy. ER-Telekom został liderem we wzroście bazy abonenckiej w 2018r.. Wynik 407 tys. zawdzięcza aktywnej działalności w przejmowaniu mniejszych operatorów. Nieznacznie mniej klientów przyciągnął Rostelekom – około 400 tys. dzięki podłączeniom do IPTV. Liczba użytkowników jego usług kablowych stale się zmniejsza. Rostelekom i ER-Telekom przodują na rynku pod względem wzrostu przychodów (o 22-23%).

MTS jest poza nimi. Baza abonencka operatora wzrosła o 332 tys., a podstawowy wkład w rozwój przyniosła jednak technologia satelitarna. W ciągu roku firma przyciągnęła ponad 250 tys. nowych użytkowników do nadanej na satelicie ABS-2A (74,7°E) platformy MTS TV.

Trikolor TV, największy lider rosyjskiego rynku pod względem liczby abonentów, utracił część bazy abonenckiej. Przyczyną było zakończenie nadawania na satelicie w MPEG-2 i podwyższenie abonamentu za pakiety podstawowe. Baza subskrybentów grupy Orion wzrosła nieznacznie, ale też nastąpiła dalsza redukcja przychodów (łącznie o 1,4% dla wszystkich usług).
 
Baza abonencka TOP 5 największych operatorów płatnej telewizji w Rosji za 2018 rok wraz z porównaniem za 2017 rok według danych TMT Consulting i statystyk firm, przedstawia się następująco:
Operator  Baza abonencka Dynamika wzrostu
2018 2017
Trikolor TV 12,226 mln 12,280 mln - 0,4%
Rostelekom 10,150 mln 9,752 mln + 4,1%
ER-Telekom 3,749 mln 3,342 mln + 12,2%
MTS 3,564 mln 3,231 mln + 10,3%
Orion 3,143 mln 3,075 mln + 2,2%

Źródło: obob.tv

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

DJI Osmo Action

1 690 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ Ultimo 4K S2X FBC Multistream

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

1 990 zł Więcej...

Konwerter Single Televes LNB

Ostatni model pojedynczego konwertera Universal hiszpańskiej firmy Televes. Charakterystyczna pomarańczowa...

35 zł Więcej...
reklama