reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Kanały, które nigdy nie wystartowały w Polsce

dodano: 2019-04-10 13:51 | aktualizacja: 2019-04-10 17:51
autor: Daniel Gadomski / Anita Kaźmierska | źródło: satkurier.pl

kanały telewizja pilot telewizor TV W historii telewizji w Polsce powstało wiele projektów kanałów, które nigdy nie doczekały się uruchomienia. Przypominamy wybrane z nich. Czy słusznie zaniechano ich startu? Jakich kanałów telewizyjnych nadal brakuje na polskim rynku?

kanały telewizja pilot telewizor TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Playboy TV Polska

Międzynarodowe marki zazwyczaj zachęcały operatorów kablowych i platformy cyfrowe do porozumienia. Wyjątkiem jest kanał Playboy TV, który ponad dekadę temu zapowiedział Polsat. Wówczas emitujący programy tej marki w paśmie wieczornym na swojej głównej naziemnej antenie. Zaraz po zapowiedzi zaczęły się schody. KRRiT zgłaszała zastrzeżenia do pomysłu i zapowiedziała, że będzie się bardzo dokładnie przyglądać stacji. Zapowiedziała nawet, że kupi dekodery, żeby „monitorować” programy. Niechętni byli też operatorzy kablowi. W końcu Polsat postanowił uruchomić własny kanał (bez współpracy z Amerykanami) jako Play TV. Po emisji testowej wycofano się także z tego erotycznego projektu. Tak powstał Polsat Play z ofertą dla mężczyzn i dawką erotyki wieczorami.
 

TVN Kraków

Po uruchomieniu TVN Warszawa w 2008 roku spekulowano na temat kolejnych „miejskich” kanałów TVN. Rok później TVN rozbudowała studia w Krakowie, co zaowocowało plotkami na temat TVN Kraków. Władze grupy telewizyjnej nie dementowali ich, ale zalecali cierpliwość. – W tej chwili przede wszystkim chcemy dać trochę czasu TVN Warszawa, żeby zobaczyć, jak taka lokalna telewizja funkcjonuje, ile musi kosztować, jakie jest na nią zapotrzebowanie, jaka jest oglądalność, itd. Mamy już pierwsze wnioski kierujące nas do poważnego myślenia o nowej lokalnej obecności – mówił w rozmowie z „Dziennikiem Polskim” Jan Wejchert, prezes ITI. Parę miesięcy później TVN Warszawa przestała istnieć, co ostatecznie uciszyło spekulacje o kolejnych kanałach regionalnych i lokalnych TVN. Jan Wejchert umarł, a jego rodzina wycofała się z biznesu telewizyjnego.

TV Nieruchomości

24-godzinny kanał o urządzaniu domów, biur i branży nieruchomości miał rozpocząć nadawanie wiosną 2006 roku. Jego prezesem był Michał Figurski, dziennikarz znany m.in. z Antyradia, Eski Rock i TV4. Koszt uruchomienia projektu szacowano na milion złotych. Szybko okazało się, że twórców kanału przerosło przygotowanie wniosku do KRRiT. Ten, który wpłynął do regulatora rynku, nie spełniał wymogów formalnych. Start przesunięto na 2007 rok, ale nowa telewizja nie powstała do dzisiaj. Pierwszym graczem, który zdecydował się na podobny projekt był Canal+. Uruchomił kanał Domo+.

Animaux

Francuski kanał o zwierzętach miał pojawić się w sieciach kablowych i na platformie Cyfra+ pod koniec 1999 roku. Wówczas konkurencyjna platforma Wizja TV oferowała związany z Discovery kanał Animal Planet. Nadawcą jest grupa AB Sat. Stacja pokazuje programy dokumentalne i poradnikowe dotyczące flory i fauny. Mimo eksperymentów z Marcopolo i Seasons, szanse na uruchomienie tej stacji w Polsce są już zerowe. Walkę o polski rynek kanałów dokumentalnych wygrali Amerykanie z Discovery Channel i National Geographic.
 

TV Fortuna

TV Fortuna miała być współtworzona przez Telewizję Oko. Zapowiedział ją Wojciech Pijanowski, prowadzący teleturniej „Koło fortuny”. Start planowano na jesień 2004 roku z satelity Eutelsat Sesat 36°E. Przewidywano gry interaktywne, quizy, zabawy edukacyjne dla dzieci i poradniki. Wśród gier prezentowano „Pasjans Fortuny”, „Enigmę” i „Ryzyko” - trzy firmowe programy według własnych pomysłów. Dzisiaj interaktywna telewizja to coś innego niż dekadę temu. Wówczas planowano współpracę z komunikatorem internetowym Gadu-Gadu, popularnym w Polsce przed erą Facebooka.

RMF TV

W marcu 2002 roku spółka Radio Muzyka Fakty otrzymała koncesję na telewizyjny kanał satelitarny. Ówczesny właściciel największego komercyjnego radia RMF FM chciał pozyskać na ten cel 300 mln dolarów. Po co? Rozważano zakup TVP3. Nowa telewizja miała mieć charakter informacyjno-muzyczny. Dwa lata później jednak spółka wystąpiła o uchylenie koncesji. Projekt zarzucono, a RMF FM trafił do niemieckiego koncernu Bauer.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI Hybrid optyczny 2.0 50m

Kabel Hybrydowy optyczny HDMI™ 2.0, najnowszy typ kabli obsługujący rozdzielczość...

750 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ Duo 4K S2X FBC

Vu+ Duo 4K - nowa propozycja z segmentu sprzętu Ultra...

1 550 zł Więcej...

Multiswitch Opticum Red dCSS 52-32

Multiswitch Opticum Red dCSS  - przestawka UniCable, SCR, do rozbudowy...

359 zł Więcej...
reklama