Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TelecomDaily stwierdza, że praktycznie cała skala nowych podłączeń (ponad 90%) przypadła graczom z pierwszej piątki największych operatorów na rynku (
Rostelekom i
MTS).
Operator satelitarny
Trikolor TV w pierwszym kwartale utrzymał pozycję lidera pod względem bazy abonentów, wykazując nieznaczny przyrost (12,228 mln wobec 12,226 mln pod koniec 2018 r.).
Rostelekom zajął drugie miejsce (10,280 mln), a
ER-Telekom trzecie (3,74 mln). Jednocześnie
Orion nieznacznie utracił część swoich klientów do 3,092 mln wobec 3,143 mln z końca 2018 roku.
Wzrost rynku w pierwszym kwartale 2019 roku był nieco lepszy niż rok wcześniej w tym samym okresie. Sugeruje to, że
pomimo nasycenia rynku, nadal są punkty wzrostu zarówno dla operatorów satelitarnych, jak i przewodowych. Napływ nowych klientów był głównie spowodowany rozwojem regionów z brakiem infrastruktury transportowej i uruchomieniem nowych sieci w nowych miastach. Ponadto operatorzy nadal próbują zwiększać przychody od każdego abonenta, oferując większe spektrum usług.
W grudniu zeszłego roku
Orion przedstawił strategię biznesową na 2019. Swój główny nacisk chce położyć na relacje
b2b. Firma będzie opracowywać dla nadawców TV interaktywne serwisy HbbTV, oferować usługi platformy testowej dla producentów sprzętu i wzmacniać kierunek transmisji na żywo.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.