reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Liczba abonentów pay-tv w Europie zacznie spadać

dodano: 2019-05-03 18:09
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Strategy Analytics

telewizor telewizja Malejąca liczba abonentów płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii sugeruje, że tzw. cord-cutting, który jest dobrze znanym zjawiskiem w Stanach Zjednoczonych, zaczyna teraz wpływać na rynek europejski. Raport „European Pay TV Index” pokazuje, że w 2018 roku w Wielkiej Brytanii odnotowano spadek netto liczby gospodarstw domowych pay-tv o 424 tys. To największy spadek spośród wszystkich krajów w Europie.

pay tv 2018 Strategy Analytics


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Inne kraje Europy, w których liczba abonentów pay-tv maleje, to Dania, Niemcy i Szwajcaria, choć tutaj spadki nie są aż tak znaczące. Natomiast wzrosty nadal są notowane w takich krajach, jak Francja, Hiszpania, Polska i Rosja, gdzie generalnie rynek płatnej telewizji jest mniej dojrzały.

Według badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, liczba abonentów płatnej telewizji w całej Europie wzrosła nieznacznie w 2018 roku, osiągając poziom 128,5 mln. Jednak tempo wzrostu spadło do 1,3 proc. w porównaniu z 2,2 proc. w 2017 roku. Ten trend sugeruje, że liczba abonentów zacznie spadać w ciągu 1-2 lat na całym kontynencie.

Pozostałe kluczowe wnioski z raportu:
  • Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Orange i Deutsche Telekom, radzą sobie lepiej niż tradycyjni gracze telewizji kablowej i satelitarnej, tacy jak Comcast (który jest właścicielem Sky) i Liberty Global (który obejmuje Virgin Media). Liczba abonentów telewizji u operatorów telekomunikacyjnych wzrosła o 5,4 proc. w 2018 roku, podczas gdy u konkurencji spadła o 1,3 proc.
  • Mimo to Comcast i Liberty Global pozostają wiodącymi dostawcami płatnej telewizji w Europie, z udziałem na rynku abonenckim wynoszącym odpowiednio 14,9 proc. i 13,8 proc.
  • Rynek pay-tv w Europie pozostaje bardzo rozdrobniony, a 5 największych graczy odpowiada za mniej niż połowę wszystkich abonentów.

Uwaga! Ta analiza obejmuje tylko tradycyjne usługi pay-tv dostarczane za pośrednictwem telewizji kablowej, satelitarnej, IPTV i naziemnej. Nie obejmuje usług wideo online, takich jak Netflix i Now TV.
 

Od kilku lat obserwujemy w Stanach Zjednoczonych trend cord-cuttingu, gdzie biznes płatnej telewizji jest bardziej dojrzały. Teraz zaczyna to uderzać w główne rynki w Europie, a to oznacza kłopoty dla operatorów płatnej telewizji, którzy nie mają możliwości dostosowania się do potrzeb dzisiejszych widzów. Zagrożenie spadkiem przychodów z tytułu subskrypcji i wzmożona konkurencja w zakresie OTT również doprowadzą do zwiększenia presji ze strony inwestorów na dalszą konsolidację w całej branży

- powiedział Michael Goodman, Director, TV & Media Strategies w Strategy Analytics.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 579 zł Więcej...