Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Inne kraje Europy, w których liczba abonentów pay-tv maleje, to
Dania, Niemcy i Szwajcaria, choć tutaj spadki nie są aż tak znaczące. Natomiast
wzrosty nadal są notowane w takich krajach, jak Francja, Hiszpania, Polska i Rosja, gdzie generalnie rynek płatnej telewizji jest mniej dojrzały.
Według badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, liczba abonentów płatnej telewizji w całej Europie wzrosła nieznacznie w 2018 roku, osiągając poziom
128,5 mln. Jednak tempo wzrostu spadło do 1,3 proc. w porównaniu z 2,2 proc. w 2017 roku. Ten trend sugeruje, że liczba abonentów zacznie spadać w ciągu 1-2 lat na całym kontynencie.
Pozostałe kluczowe wnioski z raportu:
- Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Orange i Deutsche Telekom, radzą sobie lepiej niż tradycyjni gracze telewizji kablowej i satelitarnej, tacy jak Comcast (który jest właścicielem Sky) i Liberty Global (który obejmuje Virgin Media). Liczba abonentów telewizji u operatorów telekomunikacyjnych wzrosła o 5,4 proc. w 2018 roku, podczas gdy u konkurencji spadła o 1,3 proc.
- Mimo to Comcast i Liberty Global pozostają wiodącymi dostawcami płatnej telewizji w Europie, z udziałem na rynku abonenckim wynoszącym odpowiednio 14,9 proc. i 13,8 proc.
- Rynek pay-tv w Europie pozostaje bardzo rozdrobniony, a 5 największych graczy odpowiada za mniej niż połowę wszystkich abonentów.
Uwaga! Ta analiza obejmuje tylko tradycyjne usługi pay-tv dostarczane za pośrednictwem telewizji kablowej, satelitarnej, IPTV i naziemnej. Nie obejmuje usług wideo online, takich jak Netflix i Now TV.
Od kilku lat obserwujemy w Stanach Zjednoczonych trend cord-cuttingu, gdzie biznes płatnej telewizji jest bardziej dojrzały. Teraz zaczyna to uderzać w główne rynki w Europie, a to oznacza kłopoty dla operatorów płatnej telewizji, którzy nie mają możliwości dostosowania się do potrzeb dzisiejszych widzów. Zagrożenie spadkiem przychodów z tytułu subskrypcji i wzmożona konkurencja w zakresie OTT również doprowadzą do zwiększenia presji ze strony inwestorów na dalszą konsolidację w całej branży
- powiedział Michael Goodman, Director, TV & Media Strategies w Strategy Analytics.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.