reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

SES: DTH nie umiera

dodano: 2019-06-06 12:46 | aktualizacja: 2019-06-06 21:17
autor: Janusz Sulisz | źródło: Advanced-Television

SES Progności często powtarzają, że przyszłością telewizji jest światłowód i że na rynku dominować będą dostawcy treści OTT, tacy jak Netflix, Amazon, Hulu, Hotstar i być może Apple TV+. Co więcej tak zwane zjawisko cord cutting nie pomogło graczom, takim jak Dish czy DirecTV. Niektórzy analitycy przewidują nawet, że już w niedalekiej przyszłości telewizja satelitarna stanie się przeżytkiem. Czy mają rację?

SES


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Zdecydowanie tak nie będzie - sugeruje Deepak Mathur, EVP/Global Sales w SES Video. W wywiadzie dla Advanced-Television powiedział, że SES zdaje sobie sprawę, iż większa kompresja oznacza, że aktualna przepływność wykorzystywana przez nadawców jest zazwyczaj niższa niż pięć lat temu, a przyszłość telewizji satelitarnej jest niezwykle świetlana.

Każdy główny klient DTH czy nadawca FTA powtarza nam, że satelita jest dla niego podstawą strategii dystrybucyjnej. To jest istotne przesłanie w kontekście naszej przyszłości. W rzeczywistości wszystkie prognozy przychodów z usług wideo w latach 2023, 2025 i 2027 pokazują, że ogromna ich część będzie nadal pochodzić z konwencjonalnej telewizji linearnej. Oznacza to, że ​​nasza satelitarna technologia pozostaje najbardziej opłacalnym rozwiązaniem dotarcia do milionów użytkowników i dostarczania telewizji linearnej. Możemy również dostarczać te obrazy w bardzo wysokiej jakości, nawet Ultra HD.

Mathur powiedział, że nawet na tak zwanych „dojrzałych” rynkach DTH, takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy, istnieją bardzo realne możliwości dla satelity.

Połączenie telewizji linearnej i nielinearnej również jest niezwykle ekscytujące. Jestem absolutnie przekonany, że nasi klienci, którzy obecnie łączą treści w różnych gatunkach, pakietach, obejmujących zazwyczaj miks sportu, ogólnej rozrywki, itd., są na lepszej pozycji niż ktokolwiek inny w globalnym systemie dystrybucji wideo, aby móc pakietyzować atrakcyjne treści dla abonentów. Przyszłość, moim zdaniem, zarówno dla DTH, jak i telewizji kablowej, jest w stanie przynieść równie bezproblemowe doświadczenie nielinearne, jakie mieliśmy w ciągu ostatnich 30 lat w przypadku telewizji linearnej. Nie jest tak, że jedna forma kanibalizuje lub zastępuje drugą, ale przyszłymi zwycięzcami będą ci, którzy zdołają połączyć te dwie potrzeby konsumentów. Wszyscy musimy uznać, że ci widzowie chcą tego i tamtego. Chcą tych opcji w domu, autobusie lub metrze. Jestem naprawdę podekscytowany korzystaniem z tych doświadczeń.

SES wzmocnił swój dział usług wideo dzięki przejęciu RR Media w 2016 roku i wprowadził go do swojej spółki zależnej MX1.

Widzowie są przyzwyczajeni do szerokiego pakietu kanałów. Ale oprócz tego pakietu chcą dostępu do treści nielinearnych. Nie chciałbym być w żadnej innej branży dystrybucyjnej niż satelitarna. Ekscytujące jest to, że dzisiaj obsługujemy ponad 1 mld gospodarstw domowych i możemy pomóc w dostarczeniu im tego hybrydowego doświadczenia. Mamy coraz większą liczbę produktów i usług, które zostały zaprojektowane, aby umożliwić naszym klientom osiągnięcie pełnego spektrum treści, linearnych i nielinearnych. Jestem głęboko przekonany, że jesteśmy w dobrym miejscu, aby zrobić to dla klientów w zakresie dostarczania wideo.

Powiedział również, że na całym świecie wciąż jest wiele miejsc, gdzie następuje wzrost DTH.

Pozwólcie, że zacznę od najmniej oczywistego, czyli Afryki, gdzie jest ogromny, naprawdę ogromny potencjał. Ilość treści produkowanych lokalnie, które wychodzą z Afryki, jest po prostu olbrzymia. Wiemy, do czego zdolna jest Afryka Zachodnia ze swoją słynną nigeryjską produkcją Nollywood, ale jest też ogromny wzrost w Afryce Wschodniej, a nasza zdolność do pomocy w napędzaniu tych rynków jest znaczna. Pamiętajcie, że przystępność jest znacznie większa, a modele biznesowe muszą być tworzone tam, gdzie ekonomika produkcji i dostaw jest różna.

Mathur dodał, że w Ameryce Łacińskiej wciąż jest mnóstwo miejsca na wzrost - pojawiają się nowi operatorzy DTH.

W szczególności Indie przechodzą interesującą fazę, w której występuje hiperkonkurencja wśród sześciu graczy DTH, a ponieważ pojemność sieci mobilnych stała się znacznie tańsza, otwierają się nowe rynki. Dzięki tym nowym usługom widzimy również ogromny wzrost konsumpcji treści. Jesteśmy ważną częścią indyjskiego ekosystemu.

Dodał, że SES koncentruje się teraz zwłaszcza na Filipinach i Indonezji. Mathur przyznał, że Ultra HD nie wystartowało tak szybko, jak oczekiwał tego operator.

W przypadku niektórych rodzajów treści na całym świecie istnieje zapotrzebowanie na 4K. Te nowe usługi UHD będą moim zdaniem standardem. Treści sportowe są na szczycie tej listy. Dla treści podróżniczych i dokumentalnych naturalnym wyborem również jest 4K. Nie ma też wątpliwości, że UHD musi stać się „rynkiem masowym”, zarówno pod względem posiadania telewizorów, jak i dostępności treści. Dziwna rzecz się dzieje: telewizory 4K są teraz domyślnym zakupem. Ale są one również coraz częściej domyślnym zakupem na wielu rynkach wschodzących, gdzie posiadanie telewizorów 4K jest znacznie bardziej powszechne niż rok temu. Widzowie naturalnie chcą oglądać treści 4K na swoich nowych ekranach. Nieuchronnie pierwszą siłą napędową jest sport. Każdy rozpoznaje przewagę 4K w tym względzie. Z biegiem czasu inne gatunki nadrobią zaległości, najpierw w telewizji płatnej, która chce wykazać się technicznym przywództwem w zakresie obsługi klientów, a następnie w ogólnych transmisjach DTH. Przyszła skala UHD wciąż pozostaje kwestią otwartą. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy znaczne postępy w tej materii.


Źródło: advanced-television.com

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kamera SJCAM SJ8 PRO

979 zł Więcej...

Odbiornik TechniSat Digit ISIO STC UHD 4K Black

DIGIT ISIO STC UHD to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej...

1 590 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 179 zł Więcej...
reklama