reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

1,1 mld abonentów pay-tv na świecie w 2024 roku

dodano: 2019-06-13 11:34
autor: Anita Kaźmierska | źródło: digitaltveurope/satkurier.pl

kanały telewizja TV Trzy czwarte operatorów płatnej telewizji na świecie odnotuje wzrost liczby abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Natomiast dwie trzecie operatorów zwiększy swoje przychody w tym samym okresie. Są to wnioski z raportu „Global Pay TV Operator Forecasts” Digital TV Research obejmującego 505 operatorów ze 135 krajów*.

Global Pay TV Operator Forecasts 2019 Digital TV Research


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W skali globalnej dostawcy usług płatnej telewizji dołączą 81 mln nowych abonentów między 2018 a 2024 rokiem, co oznacza wzrost o 8 proc., wynika z raportu Digital TV Research. Ogólna liczba abonentów pay-tv na świecie ma wynieść w 2024 roku 1,1 mld. W oparciu o prognozy dla 138 krajów liczba klientów płatnej telewizji przekroczyła granicę 1 mld już w ubiegłym roku.

Chiny nadal mają odpowiadać za około jedną trzecią abonentów pay-tv na świecie, z czego 356 mln jest spodziewanych w 2024 roku. Indie mają stanowić 17 proc. w 2024 roku, czyli 187 mln, a Chiny i Indie razem mają odpowiadać za połowę abonentów płatnej telewizji na świecie w 2024 roku.

Autorzy raportu przewidują, że IPTV będzie najszybciej rozwijającą się platformą dystrybucyjną płatnej telewizji, dodając 100 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem do łącznej liczby 357 mln. IPTV wyprzedziła pod tym względem telewizję satelitarną już w 2018 roku.

Płatne telewizja satelitarna i naziemna mają wzrosnąć tylko o 7 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Cyfrowa telewizja kablowa doda 18 mln klientów między 2018 a 2024 rokiem, a analogowa telewizja kablowa straci 62 mln abonentów.

Płatna telewizja cyfrowa wzrosła z 380 mln abonentów w 2010 roku do 954 mln na koniec 2018 roku. Natomiast według prognoz, w 2024 roku ma to być 1,096 mld abonentów.
 

Co kwartał słyszymy o alarmującym zjawisku cord cutting w Stanach Zjednoczonych. Będzie to kontynuowane, a USA stracą prawie 10 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Około 28 ze 138 krajów straci abonentów między 2018 a 2024 rokiem

- powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Jednak nie wszystkie wieści są złe - 110 krajów zyska abonentów. Sześć krajów z regionu Azji i Pacyfiku znajdzie się w top 10 krajów ze wzrostami bazy abonenckiej. Z liczby 81 mln dodatkowych abonentów płatnej telewizji między 2018 a 2024 rokiem 29 mln będzie pochodziło z Indii, 16 mln z Chin, a 8 mln z Indonezji.

Na koniec 2018 roku 50 największych operatorów odpowiadało za dwie trzecie abonentów płatnej telewizji na świecie, przy czym odsetek ten nie powinien się zmienić w ciągu najbliższych pięciu lat. 10 największych operatorów odpowiadało za 45 proc. całości na koniec 2018 roku

- powiedział Simon Murray.

Chiński nadawca publiczny CCTV jest największym na świecie operatorem płatnej telewizji. Na koniec 2018 roku posiadał 185 mln abonentów (18 proc. globalnej całości) - tyle, ile łącznie czterech kolejnych operatorów. Jednak CCTV straci 25 mln abonentów między 2018 a 2024 roku, głównie na rzecz IPTV (szybki dostęp szerokopasmowy) i OTT (większy wybór treści).

*Raport obejmuje również polskich operatorów: Multimedia Polska, UPC Polska, Vectra, Inea, Toya, Orange Polska, Cyfrowy Polsat, nc+ i Netia.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD Triple Multistream

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1 790 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 700HD

AB CryptoBox 700HD to tani satelitarny dekoder HD oparty na...

235 zł Więcej...

Dron wyścigowy Hubsan H122D X4 Storm FPV

Potężne silniki, kamera HD i mnogość funkcji przekonują, że Hubsan...

429 zł Więcej...
reklama