Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W skali globalnej dostawcy usług płatnej telewizji dołączą
81 mln nowych abonentów między 2018 a 2024 rokiem, co oznacza wzrost o 8 proc., wynika z raportu Digital TV Research. Ogólna
liczba abonentów pay-tv na świecie ma wynieść w 2024 roku 1,1 mld. W oparciu o prognozy dla 138 krajów liczba klientów płatnej telewizji przekroczyła granicę 1 mld już w ubiegłym roku.
Chiny nadal mają odpowiadać za około jedną trzecią abonentów pay-tv na świecie, z czego 356 mln jest spodziewanych w 2024 roku. Indie mają stanowić 17 proc. w 2024 roku, czyli 187 mln, a Chiny i Indie razem mają odpowiadać za połowę abonentów płatnej telewizji na świecie w 2024 roku.
Autorzy raportu przewidują, że
IPTV będzie najszybciej rozwijającą się platformą dystrybucyjną płatnej telewizji, dodając 100 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem do łącznej liczby 357 mln. IPTV wyprzedziła pod tym względem telewizję satelitarną już w 2018 roku.
Płatne telewizja satelitarna i naziemna mają wzrosnąć tylko o 7 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Cyfrowa telewizja kablowa doda 18 mln klientów między 2018 a 2024 rokiem, a analogowa telewizja kablowa straci 62 mln abonentów.
Płatna telewizja cyfrowa wzrosła z 380 mln abonentów w 2010 roku do
954 mln na koniec 2018 roku. Natomiast według prognoz,
w 2024 roku ma to być 1,096 mld abonentów.
Co kwartał słyszymy o alarmującym zjawisku cord cutting w Stanach Zjednoczonych. Będzie to kontynuowane, a USA stracą prawie 10 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Około 28 ze 138 krajów straci abonentów między 2018 a 2024 rokiem
- powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Jednak nie wszystkie wieści są złe - 110 krajów zyska abonentów. Sześć krajów z regionu Azji i Pacyfiku znajdzie się w top 10 krajów ze wzrostami bazy abonenckiej. Z liczby 81 mln dodatkowych abonentów płatnej telewizji między 2018 a 2024 rokiem 29 mln będzie pochodziło z Indii, 16 mln z Chin, a 8 mln z Indonezji.
Na koniec 2018 roku 50 największych operatorów odpowiadało za dwie trzecie abonentów płatnej telewizji na świecie, przy czym odsetek ten nie powinien się zmienić w ciągu najbliższych pięciu lat. 10 największych operatorów odpowiadało za 45 proc. całości na koniec 2018 roku
- powiedział Simon Murray.
Chiński nadawca publiczny CCTV jest największym na świecie operatorem płatnej telewizji. Na koniec 2018 roku posiadał 185 mln abonentów (18 proc. globalnej całości) - tyle, ile łącznie czterech kolejnych operatorów. Jednak CCTV straci 25 mln abonentów między 2018 a 2024 roku, głównie na rzecz IPTV (szybki dostęp szerokopasmowy) i OTT (większy wybór treści).
*Raport obejmuje również polskich operatorów: Multimedia Polska, UPC Polska, Vectra, Inea, Toya, Orange Polska, Cyfrowy Polsat, nc+ i Netia.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.