Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Satelita jest numerem jeden wśród sposobów dystrybucji treści telewizyjnych w Niemczech.
Ogółem liczba domów z telewizorem spadła do 36,30 mln w 2022 roku (37,22 mln było w 2021), jednak
satelita umacnia swoją pozycję w tym otoczeniu i zajmuje 45% rynku z liczbą 16,34 mln gospodarstw domowych (w 2020 było 17 mln lub 45,7%).
Telewizja kablowa obsługuje 15,21 mln domów i ma 41,9% rynku (w 2021 było to 15,58 mln).
IPTV wzrasta do 3,61 miliona gospodarstw domowych z telewizją, co odpowiada udziałowi na poziomie 9,9% (w 2021 było to 3,31 mln lub 8,9%). Liczba rodzin z odbiorem
naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 nadal spada i wynosi 1,14 mln, czyli ma 3,1% udziału (2021: 1,33 mln lub 3,6%).
Aż 2,9 mln niemieckich gospodarstw domowych korzysta z odbioru SD.
Jednak należy zauważyć, że 33,43 mln gospodarstw w 2022 odbierało kanały HD (2021: 33,76 mln). Oznacza to, że 92% wszystkich domów z telewizją odbiera sygnał w lepszej jakości HD. Również i tutaj satelita jest wiodącym źródłem dystrybucji HD - dociera do 15,24 mln gospodarstw domowych, następnie kablówka z 13,45 mln, a później IPTV (3,6 mln) i telewizja naziemna (1,14 mln).
Różnica pod względem odbieranej jakości obrazu jest nadal znaczna, ponieważ 2,87 mln gospodarstw domowych z telewizją nadal odbiera programy w jakości SD, w tym 1,10 mln przez satelitę.
Wyniki TV-Monitor 2022 pokazują, że satelita jest optymalnym wyborem dla ogólnokrajowej dystrybucji programów telewizyjnych w całych Niemczech - dla nadawców i widzów, w SD, HD i UHD. Dla milionów ludzi telewizja jest nieodzownym medium rozrywki i informacji, od lokalnych relacji po światową arenę polityczną. Satelita jest jedyną infrastrukturą, która zapewnia pełną gamę programów w dowolnym miejscu w kraju i w dowolnej jakości obrazu
- mówi dyrektor zarządzający SES Germany w regionie DACH, Christoph Mühleib.
Są to podstawowe wyniki aktualnego raportu
Astra TV-Monitor 2022, który tworzy instytut badań rynku
Kantar corocznie w imieniu ASTRY. Wyniki są oparte na 36,30 mln gospodarstw domowych z telewizją w Niemczech. Ankieta obejmująca ponad 6 tys. gospodarstw w całym kraju została przeprowadzona pod koniec 2022 roku. W każdym przypadku przy ocenie uwzględniono pierwszy sposób odbioru, czyli główne urządzenie odbiorcze w domu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.