reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Stopklatka TV startuje 15.03 o 6:00 rano

dodano: 2014-03-13 16:45 | aktualizacja: 2014-04-23 16:23
autor: Łukasz Knapik | źródło: Stopklatka/satkurier.pl

Stopklatka TV W sobotę, 15 marca 2014 roku o godzinie 6:00 rano startuje Stopklatka TV, pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce. Kinomani czekali na ten moment od jesieni 2013 roku, kiedy rozstrzygnięto konkurs na stację filmową w ramach pierwszego multipleksu cyfrowego (więcej tutaj). Stopklatka ma szansę trafić do olbrzymiej widowni. Zasięg techniczny MUX 1 to 95 proc. populacji w Polsce. Stacja współpracuje też z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy dotrą z kanałem do około 7,5 mln abonentów. Trwają rozmowy z kolejnymi sieciami kablowymi, dzięki czemu do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 9 mln.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał stawia na różnorodność. W jego ofercie znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe „Sin City”, „Wszystko gra” Woody’ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe „Życie jest piękne” Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.

Gwarancją jakości oferty stacji jest Rada Programowa, którą tworzą autorytety polskiego kina: Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie Rady. Stopklatka TV planuje także inne pasma tematyczne.

Poniedziałki należeć będą do filmów historycznych i wojennych. Partnerem tego cyklu jest magazyn „Gazety Wyborczej” - „Ale Historia”. Wtorek to „Wieczór kawalerski”, czyli klasyczne „męskie” gatunki: kryminały, thrillery i kino akcji. W środę za sprawą cotygodniowej porcji komedii rozlegnie się „Śmiech na sali”. Panie powinny zwrócić uwagę na czwartek, kiedy Stopklatka TV udowodni, że „Kino jest kobietą”. Również w czwartki pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem „Gazety Wyborczej. Weekend to z kolei czas filmów kultowych, nagradzanych na festiwalach - jednym słowem: hitów.

Poza dbałością o atrakcyjny repertuar firma zapowiada rozwój usług dodanych w drugiej połowie roku: HbbTV i second screen.

- Jak wynika z badań, ponad 70 proc. osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów - powiedziała Agnieszka Sadowska, członek zarządu spółki Stopklatka S.A., nadawcy stacji.

Od kilku lat trwa przechodzenie telewizyjnej widowni z kanałów ogólnych do tematycznych. Dodatkowo najszybciej rosnącą kategorią wśród audycji telewizyjnych są filmy i seriale. Na rynku do tej pory istniała jednak znacząca luka:

- Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt - powiedział Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Stopklatki S.A. - Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale - dodał.

Zdaniem prezesa Kisielewskiego w pierwszym roku funkcjonowania pozwoli to stacji osiągnąć około 1 proc. udziału w oglądalności. W kolejnych latach wynik ten powinien wzrosnąć do około 2-2,5 proc.

Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie.

Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.

Stopklatka TV (Stopklatka TV HD) to wspólny projekt Agory i Kino Polska TV (więcej tutaj, tutaj i tutaj). Stacja ma być dostępna (w wersji SD) w ramach pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) (więcej tutaj), a także (SD i /lub HD) w pakietach sieci kablowych UPC Polska, Vectra (więcej tutaj), Multimedia Polska, Inea (także w HD) (więcej tutaj, tutaj i tutaj), Toya i w większości mniejszych, Netia (więcej tutaj), oraz platform satelitarnych Cyfrowy Polsat (więcej tutaj) i nc+ (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Mini PC Smart TV 4K BOX Zehnder KP-1

Zehnder KP-1 to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy ZEHNDER z...

249 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K - UŻYWANY

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

499 zł Więcej...