dodano: 2014-03-13 16:45 | aktualizacja:
2014-04-23 16:23
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Stopklatka/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał stawia na różnorodność. W jego ofercie znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe „Sin City”, „Wszystko gra” Woody’ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe „Życie jest piękne” Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.
Gwarancją jakości oferty stacji jest Rada Programowa, którą tworzą autorytety polskiego kina: Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie Rady. Stopklatka TV planuje także inne pasma tematyczne.
Poniedziałki należeć będą do filmów historycznych i wojennych. Partnerem tego cyklu jest magazyn „Gazety Wyborczej” - „Ale Historia”. Wtorek to „Wieczór kawalerski”, czyli klasyczne „męskie” gatunki: kryminały, thrillery i kino akcji. W środę za sprawą cotygodniowej porcji komedii rozlegnie się „Śmiech na sali”. Panie powinny zwrócić uwagę na czwartek, kiedy Stopklatka TV udowodni, że „Kino jest kobietą”. Również w czwartki pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem „Gazety Wyborczej. Weekend to z kolei czas filmów kultowych, nagradzanych na festiwalach - jednym słowem: hitów.
Poza dbałością o atrakcyjny repertuar firma zapowiada rozwój usług dodanych w drugiej połowie roku: HbbTV i second screen.
- Jak wynika z badań, ponad 70 proc. osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów - powiedziała
Agnieszka Sadowska, członek zarządu spółki
Stopklatka S.A., nadawcy stacji.
Od kilku lat trwa przechodzenie telewizyjnej widowni z kanałów ogólnych do tematycznych. Dodatkowo najszybciej rosnącą kategorią wśród audycji telewizyjnych są filmy i seriale. Na rynku do tej pory istniała jednak znacząca luka:
- Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt - powiedział
Bogusław Kisielewski, prezes zarządu
Stopklatki S.A. - Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale - dodał.
Zdaniem prezesa Kisielewskiego w pierwszym roku funkcjonowania pozwoli to stacji osiągnąć około 1 proc. udziału w oglądalności. W kolejnych latach wynik ten powinien wzrosnąć do około 2-2,5 proc.
Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie.
Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.
Stopklatka TV (
Stopklatka TV HD) to wspólny projekt Agory i Kino Polska TV
(więcej tutaj, tutaj i tutaj). Stacja ma być dostępna (w wersji SD) w ramach pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC)
(więcej tutaj), a także (SD i /lub HD) w pakietach sieci kablowych UPC Polska, Vectra
(więcej tutaj), Multimedia Polska, Inea (także w HD)
(więcej tutaj, tutaj i tutaj), Toya i w większości mniejszych, Netia
(więcej tutaj), oraz platform satelitarnych Cyfrowy Polsat
(więcej tutaj) i nc+
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.