Zarząd Kino Polska TV S.A. poinformował, że otrzymał list intencyjny od Cooperatieve SPI International U.A. i SPI International B.V. w sprawie opcji strategicznych. Pośredni i bezpośredni akcjonariusze Kino Polska TV chcą omówić „możliwość zainteresowania inwestycjami mniejszościowymi w spółkę przez nowego partnera strategicznego lub finansowego, sprzedażą pakietu większościowego akcji spółki podmiotowi trzeciemu, potencjalnym połączeniem spółki z inwestorem strategicznym lub jego podmiotem zależnym, i/lub finansowaniem dłużnym spółki”.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- W imieniu Cooperatieve International SPI U.A. i SPI International B.V., odpowiednio, pośredni i bezpośredni akcjonariusze Kino Polska TV S.A., pragniemy poinformować, że w interesie dalszego rozwoju grupy na całym świecie, właściciele rozpoczęli przegląd opcji strategicznych dostępnych dla właścicieli i analizę możliwości przyśpieszenia rozwoju grupy na dotychczasowych rynkach medialnych w Polsce, Europie Środkowej i Wschodniej, a także na całym świecie (dalej „analiza strategiczna”). W związku z prowadzeniem analizy strategicznej, właściciele pragną omówić ze spółką jej dalszy rozwój, w tym możliwość zainteresowania inwestycjami mniejszościowymi w spółkę przez nowego partnera strategicznego lub finansowego, sprzedażą pakietu większościowego akcji spółki podmiotowi trzeciemu, potencjalnym połączeniem spółki z inwestorem strategicznym lub jego podmiotem zależnym, i/lub finansowaniem dłużnym spółki - czytamy w liście.
W portfolio SPI International B.V. (firma ta, należąca do Cooperatieve International SPI U.A., ma 66 proc. udziałów w Kino Polska TV) w Polsce są obecnie takie kanały jak: Kino Polska (na razie nie ma planów startu Kino Polska HD - więcej tutaj), Kino Polska Muzyka, Filmbox, Filmbox Extra HD, Filmbox Premium, Filmbox Family, Filmbox Arthouse (Filmbox Arthouse HD), Filmbox Action, Fightbox (Fightbox HD), Fast&Funbox HD, Fashionbox HD, Docubox (Docubox HD), 360Tunebox (360Tunebox HD), Erox, Eroxxx HD (więcej tutaj), 4K Funbox UHD (więcej tutaj) oraz tworzona wspólnie z Grupą Agora Stopklatka TV (Stopklatka TV HD). Dodatkowo Kino Polska TV oferuje również szereg kanałów poza Polską, w tym Kino Polska International i Kino Polska Muzyka International (obie stacje nie są dostępne w Polsce - więcej tutaj) i stacje z rodziny Filmbox.
Bezpośrednio do Kino Polska TV należą (w różnym stopniu procentowym udziałów) m.in. firma TV Okazje, która zajmuje się telezakupami (więcej tutaj), Filmbox International Ltd. (więcej tutaj), którego kanały dostępne są na światowych rynkach (więcej tutaj i tutaj), Stopklatka S.A., odpowiadająca za Stopklatkę TV i serwis stopklatka.pl (więcej tutaj), czy Cyfrowe Repozytorium Filmowe Sp. z o.o., zajmujące się cyfrową rekonstrukcją polskich filmów (więcej tutaj).
Dodajmy, iż wraz z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej (PIKE) i Grupą Onet.pl (TVN/Scripps Networks Interactive i Ringier Axel Springer) Kino Polska TV, poprzez spółkę Cable Television Networks & Partners Sp. z o.o., uruchamiają nowy kanał pod nazwą Zoom TV, który będzie dostępny w multipleksie ósmym (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) oraz w wybranych sieciach kablowych i IPTV (więcej tutaj i tutaj).
Na razie nie wiadomo, kto mógłby zostać ewentualnym nowym inwestorem w Kino Polska TV. W rynkowych spekulacjach wymieniana jest tu Agora, z którą Kino Polska TV jest współwłaścicielem Stopklatki (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.