reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Raport IMM: Wydatki reklamowe w lutym

dodano: 2018-03-31 03:20
autor: Łukasz Knapik | źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) Jak co miesiąc Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zmonitorował reklamy z wybranych branż: handlowej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej i finansowej. W lutym br. niemal połowę zmonitorowanych kosztów wygenerowała farmacja. W raporcie IMM wskazuje także m.in. marki o największych wydatkach i najczęściej reklamowane kategorie produktów.

Instytut Monitorowania Mediów (IMM)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wydatki reklamowe w lutym 2018 roku

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty przeciw przeziębieniu i grypie) oraz handlowej (sklepy z elektroniką) (więcej tutaj).

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w lutym 2018 roku to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe w wybranych branżach, osiągając 48 proc. całego budżetu (to jest 417,5 mln zł). Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się branża handlowa (25 proc.), natomiast branże finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna wszystkie wygenerowały po 9 proc. badanych wydatków reklamowych.

Branże: farmacja - koszt 417,6 mln zł; handel - 216,3 mln zł; finanse - 77,4 mln zł; motoryzacja - 76,1 mln zł; telekomunikacja - 74,4 mln zł.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Wydatki reklamowe w podziale na media

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną (w każdej branży ponad 40 proc.). Wyjątek stanowi branża handlowa, w której największe koszty reklamowe wykorzystano na promocję w radiu.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych na pierwszym miejscu - podobnie jak miesiąc temu - znalazła się marka Molekin D3 z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca na podium zestawienia zajęły Ibuprom oraz NeoMag.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: typy reklamowanych produktów

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty przeciw przeziębieniu i grypie (10 proc.) i przeciw kaszlowi (8 proc.) a także witaminy (7 proc.).
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Media Expert, zostawiając w tyle kolejne marki (Biedronkę, Euro RTV AGD i Media Markt).
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: typy reklamowanych sklepów

W branży handlowej - podobnie jak w poprzednim miesiącu - największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. W pierwszej piątce znalazły się także sieci budowlane - najpewniej jako zapowiedź sezonu remontowego.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W lutym br. największym reklamodawcą w branży finansowej był bank ING, który zainwestował w promocję ponad 7 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także mBank i BGŻ BNP Paribas.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: typy reklamowanych usług

W lutym br. branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych oraz kart płatniczych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (ponad 11 mln zł), Volkswagen oraz Opel.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (88 proc.). W styczniu br. na kolejnych miejscach znalazły się usługi sprzedaży samochodów oraz ASO (autoryzowane stacje obsługi).
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w lutym br. - z budżetem ponad 22 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

Branża telekomunikacyjna po raz kolejny w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon). Na drugim miejscu z nieco mniejszym wynikiem znalazła się oferta na kartę.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2018 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-28 lutego 2018 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Dane za Instytutem Monitorowania Mediów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

799 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

699 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q + TelevioTV 3m-ce

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

349 zł Więcej...