reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Co się dzieje z dostępem do CANAL+ 4K Ultra HD w nc+?

dodano: 2018-09-01 21:08 | aktualizacja: 2018-09-13 22:09
autor: Jacek Grzeszczak | źródło: satkurier.pl

moduły CAM Seca 2017 nc+ Cyfra+ Od 1 września w ramach platformy nc+ zmieniły się zasady dostępu do kanału CANAL+ 4K Ultra HD. Wcześniej (od momentu startu 15 maja br.) kanał oferowano bez dodatkowych opłat, ale i nie był gwarantowany - był dostępny, ale w każdym momencie mogło się to zmienić. I zmieniło się, zresztą pierwsze zapowiedzi, że do tego dojdzie - pojawiły się pod koniec lipca (informowano o tym drogą mailową). Problem jednak w tym, że część abonentów po zmianach dostępu nie mogła nawet wykupić.

czaszka piractwo


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Początkowo wszystko wydawało się przebiegać tak jak to zwykle bywa - promocja się skończyła, kanał - w tym przypadku CANAL+ 4K Ultra HD przestał działać wszystkim, którzy nie mieli go w jakikolwiek sposób zagwarantowanego na umowie. Zarówno z poziomu dekoderów 4K UltraBOX+ jak i modułów CAM. Wybrano nie najszczęśliwszy moment na takie działania (weekend), ale jako że jednak było to zapowiadane w jakimś stopniu, to wydawało się, że kontakt z infolinią operatora powinien pomóc i ewentualnie pozwolić choćby na wykupienie dalszego dostępu do kanału.

O ile w przypadku dekoderów 4K UltraBOX+ problemów z tym nie było, to 1 września posiadacze modułów CAM byli natomiast odsyłani z kwitkiem. Konsultanci przekazywali od rana informacje, że na najnowszych niebieskich modułach CAM CI+ (wprowadzonych nie tak dawno i dość restrykcyjnych, np. bez trybu "legacy" pozwalającego na działanie w starszych tunerach bez CI+) nie ma możliwości dokupienia opcji CANAL+ 4K Ultra HD.

Tu należy podkreślić, że mowa o najnowszym module CAM CI+ operatora (nie ma zresztą żadnego innego teraz w dystrybucji), na którego opakowaniu jest nawet nadrukowany napis 4K, podobnie jak na odwrocie samego modułu - logo 4K sugerujące, że CAM jest do tego gotowy. Zresztą u wielu osób do 31 sierpnia dostęp do kanału był przecież możliwy i na ogół bezproblemowy.
 
Pudełko, w którym sprzedawany jest moduł nc+
Pudełko, w którym sprzedawany jest moduł nc+

Sytuację dodatkowo pogorszył fakt, że 1 września opcja CANAL+ 4K Ultra HD zniknęła z Internetowego Centrum Abonenta, a konsultanci na infolinii udzielali sprzecznych informacji - już tego samego dnia pojawili się zarówno abonenci, którym na modułach CAM pozwolono kanał uruchomić, jak i Ci, którym odmówiono.

Jakby tego było mało - jeśli dostęp (na dekoderach 4K UltraBOX+ lub wybranych modułach) przyznawano, to na całkowicie losowych warunkach, niektórym udało się uzyskać go za 0 zł, inni wytargowali obniżkę do 5 zł lub odmawiano im jakiejkolwiek promocji. W zależności od przypadku nawet tym samym abonentom raz odmawiano uruchomienia za 0 zł, by za chwilę inny konsultant się na to zgodził (także tu i tu).

Tak upłynął 1 września, kolejnego dnia niektórym abonentom pojawiła się możliwość uruchomienia kanału CANAL+ 4K Ultra HD na module CAM z poziomu ICA za opłatą 10 zł/miesięcznie. Ale nie wszystkim, część nadal zderzała się z odmową i z bardzo różnymi propozycjami od możliwości wymiany modułu na dekoder 4K UltraBOX+ po... suchą odmowę bez jakiejkolwiek pomocy i koniec.

Dopiero 2 września wieczorem pojawiła się sugestia w czym może być problem i od czego może zależeć, że jedni dostają dostęp na modułach, a inni nie. Jeden z abonentów podczas rozmowy z konsultantem otrzymał informację, iż jeszcze 24 sierpnia zadecydowano, aby nie zapewnić dostępu do CANAL+ 4K Ultra HD na modułach CAM typ 95. Skąd data 24 sierpnia? Dlaczego nikt o tym nie był poinformowany? No i przede wszystkim - jak rozpoznać jaki typ modułu się ma, jeśli wszystkie niebieskie CI+ wyglądają identycznie?

W późniejszym okresie konsultanci operatora informowali już, że są moduły, na których CANAL+ 4K Ultra HD włączyć nie można, ale bez wyjaśnienia z jakiego powodu, ani też bez możliwości wymiany na moduł w wersji, która by na to pozwalała. A powiedzmy sobie szczerze - jeśli ktoś zakupił np. Vu+ Ultimo 4K za spore pieniądze, by oglądać kanały w Ultra HD, to w tym momencie zamiana modułu CAM na dekoder (też nie zawsze proponowana, oferowana i możliwa) w ogóle takiego abonenta nie urządza.

W dyskusji w sieci na różnych forach można znaleźć dziesiątki podobnych historii, w tym przypadki, gdy jednym z modułami CAM udaje się uzyskać dostęp do kanału, innym nie. A jeśli się uda - niezależnie czy na module, czy dekoderze 4K UltraBOX+ - w różnych cenach od 0 zł po konieczność pełnej opłaty.

Sytuacja ta irytuje abonentów nc+, przez wzgląd na promocję operatora oferującego kanał w Ultra HD, ale także modułów.

O ile kwestię udostępniania w różnych cenach można jeszcze tłumaczyć klasycznymi kwestiami negocjacji - tak jak to bywa, np. przy składaniu wypowiedzenia czasami używając dobrych argumentów można uzyskać od operatora coś w ramach prezentu, aby pozostać z nim, to już trudniej zrozumieć o co chodzi z dostępnością tak szumnie zapowiadanego kanału w 4K na modułach.
 
Wygląd modułu CAM CI+ od nc+
Wygląd modułu CAM CI+ od nc+

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Jacek Grzeszczak


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Fuba DAA 850 ceglasta

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Kabel Megasat Quattro 90dB 5m

Tani, poczwórny przewód koncentryczny 75 ohm w kolorze białym Megasat...

35 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...
reklama