Od 1 września w ramach platformy nc+ zmieniły się zasady dostępu do kanału CANAL+ 4K Ultra HD. Wcześniej (od momentu startu 15 maja br.) kanał oferowano bez dodatkowych opłat, ale i nie był gwarantowany - był dostępny, ale w każdym momencie mogło się to zmienić. I zmieniło się, zresztą pierwsze zapowiedzi, że do tego dojdzie - pojawiły się pod koniec lipca (informowano o tym drogą mailową). Problem jednak w tym, że część abonentów po zmianach dostępu nie mogła nawet wykupić.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Początkowo wszystko wydawało się przebiegać tak jak to zwykle bywa - promocja się skończyła, kanał - w tym przypadku CANAL+ 4K Ultra HD przestał działać wszystkim, którzy nie mieli go w jakikolwiek sposób zagwarantowanego na umowie. Zarówno z poziomu dekoderów 4K UltraBOX+ jak i modułów CAM. Wybrano nie najszczęśliwszy moment na takie działania (weekend), ale jako że jednak było to zapowiadane w jakimś stopniu, to wydawało się, że kontakt z infolinią operatora powinien pomóc i ewentualnie pozwolić choćby na wykupienie dalszego dostępu do kanału.
O ile w przypadku dekoderów 4K UltraBOX+ problemów z tym nie było, to 1 września posiadacze modułów CAM byli natomiast odsyłani z kwitkiem. Konsultanci przekazywali od rana informacje, że na najnowszych niebieskich modułach CAM CI+ (wprowadzonych nie tak dawno i dość restrykcyjnych, np. bez trybu "legacy" pozwalającego na działanie w starszych tunerach bez CI+) nie ma możliwości dokupienia opcji CANAL+ 4K Ultra HD.
Tu należy podkreślić, że mowa o najnowszym module CAM CI+ operatora (nie ma zresztą żadnego innego teraz w dystrybucji), na którego opakowaniu jest nawet nadrukowany napis 4K, podobnie jak na odwrocie samego modułu - logo 4K sugerujące, że CAM jest do tego gotowy. Zresztą u wielu osób do 31 sierpnia dostęp do kanału był przecież możliwy i na ogół bezproblemowy.
Sytuację dodatkowo pogorszył fakt, że 1 września opcja CANAL+ 4K Ultra HD zniknęła z Internetowego Centrum Abonenta, a konsultanci na infolinii udzielali sprzecznych informacji - już tego samego dnia pojawili się zarówno abonenci, którym na modułach CAM pozwolono kanał uruchomić, jak i Ci, którym odmówiono.
W dyskusji w sieci na różnych forach można znaleźć dziesiątki podobnych historii, w tym przypadki, gdy jednym z modułami CAM udaje się uzyskać dostęp do kanału, innym nie. A jeśli się uda - niezależnie czy na module, czy dekoderze 4K UltraBOX+ - w różnych cenach od 0 zł po konieczność pełnej opłaty.
Sytuacja ta irytuje abonentów nc+, przez wzgląd na promocję operatora oferującego kanał w Ultra HD, ale także modułów.
O ile kwestię udostępniania w różnych cenach można jeszcze tłumaczyć klasycznymi kwestiami negocjacji - tak jak to bywa, np. przy składaniu wypowiedzenia czasami używając dobrych argumentów można uzyskać od operatora coś w ramach prezentu, aby pozostać z nim, to już trudniej zrozumieć o co chodzi z dostępnością tak szumnie zapowiadanego kanału w 4K na modułach.