Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jeżeli przyjrzeć się przychodom z reklam, to dwie główne grupy telewizyjne Mediaset i Atresmedia odpowiadały łącznie za 82,5% przychodów z reklam telewizyjnych. Ten wskaźnik rośnie do 88,1%, jeżeli weźmie się pod uwagę tylko segment darmowej telewizji.
Hiszpania odnotowała 9,1 mln abonentów płatnej telewizji i jest to wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 7,7%. Telewizja w technologii IP (poprzez sieci światłowodowe i xDSL) nadal jest dominującą opcją z ponad 5 milionami abonentów.
W pierwszym kwartale, średnia oglądalność telewizji wynosiła 2 godziny i 53 minuty na osobę dziennie, co oznacza spadek o 23 minuty na widza w porównaniu z rokiem poprzednim.
W podziale na platformy, oglądalność telewizji przez DTT wyniosła 74,5%; przez telewizję kablową i IPTV - 24,6%, z kolei przez telewizję satelitarną - tylko 0,9%. To tłumaczy całkowity brak inwestycji w zawartość programową platformy satelitarnej
Movistar Plus+, który cały czas traci swoich abonentów na korzyść usługi IPTV, gdzie oferta jest bogatsza i w lepszej jakości (HDTV).
Najczęściej oglądanymi stacjami telewizyjnymi były
Antena 3,
Telecinco i
La 1 z oglądalnością odpowiednio 13,6%, 12,8% i 8,7%. W podziale na grupy medialne, przewagę mają
Atresmedia i
Mediaset z udziałem 27,4% i 26,4%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.