dodano: 2024-03-08 23:48 | aktualizacja:
2024-03-12 15:21
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Grupa CANAL+/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ilu abonentów ma CANAL+? Jakie ma przychody?
Na koniec 2023 roku całkowita liczba abonentów
Grupy CANAL+ (indywidualnych i zbiorowych) wyniosła
26,359 mln w porównaniu z 25,494 mln na koniec 2022 roku. W 2023 roku łączne przychody Grupy CANAL+ wyniosły
6,058 mld euro, co oznacza wzrost o 3,2 proc. w porównaniu z 2022 rokiem (+2,9 proc. przy stałej podstawie walutowej).
Przychody z działalności telewizyjnej we Francji kontynentalnej wyniosły
3,223 mld euro i wzrosły o 3,3 proc. przy stałej podstawie walutowej w porównaniu z 2022 rokiem, co wynika ze wzrostu bazy abonentów i ARPU. Całkowita liczba abonentów we Francji kontynentalnej wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 290 tys. abonentów, osiągając
9,798 mln abonentów.
Przychody z działalności międzynarodowej wzrosły o 1,2 proc. do
2,372 mld euro w porównaniu z 2022 rokiem (+0,5 proc. przy stałej podstawie walutowej). Całkowita liczba abonentów poza Francją kontynentalną wzrosła w ciągu 12 miesięcy o 575 tys. abonentów, do łącznie
16,57 mln abonentów na koniec 2023 roku. W samej Europie (poza Francją kontynentalną) było to
6,533 mln abonentów (wzrost w skali roku o 198 tys.).
CANAL+ już od kilku lat nie informuje, ilu ma abonentów w Polsce.
Studiocanal osiągnęło w 2023 roku rekordowe wyniki:
463 mln euro przychodów przy wzrośnie 13,8 proc. w skali roku. Było to możliwe dzięki udanym premierom kinowym zarówno we Francji (m.in. ponad 4 mln sprzedanych biletów na „Alibi.com 2”, 1,2 mln na „Zawsze będę widzieć wasze twarze” i 1,1 mln na „Królestwo zwierząt”), jak i na innych rynkach Studiocanal, a także dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży międzynarodowej i bardzo dobrymi wynikami swojego katalogu.
W 2023 roku
EBITA Grupy CANAL+ wyniosła
525 mln euro, co oznacza wzrost o 2 proc. (+1,3 proc. przy stałej podstawie walutowej) w porównaniu z 2022 rokiem. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej (CFFO) wyniosły
398 mln euro (wzrost o 55 mln euro).
Co ostatnio wydarzyło się w Grupie CANAL+?
W czwartym kwartale 2023 roku Grupa CANAL+ kontynuowała swój międzynarodowy rozwój i jeszcze bardziej wzmacniała swoją ofertę treści, poprzez:
- uruchomienie nowej platformy streamingowej w Holandii, oferującej połączenie linearnych kanałów telewizyjnych z katalogiem filmów i seriali na życzenie (po niedawnych debiutach w Austrii, Czechach i na Słowacji Grupa CANAL+ robi kolejny krok w swojej europejskiej ekspansji);
- odnowienie wyłącznych praw do transmisji turniejów golfowych PGA Tour we Francji do 2030 roku;
- nabycie praw do turniejów tenisa WTA kobiet w Czechach i na Słowacji.
6 stycznia 2024 roku Grupa CANAL+ i Warner Bros. Discovery ogłosiły odnowienie swojej umowy na wyłączność dla filmów
Warner Bros. Pictures. Ta wieloletnia umowa umożliwi Grupie CANAL+ dalsze oferowanie swoim abonentom dostępu do filmów Warner Bros. Pictures, takich jak „Barbie”, zaledwie 6 miesięcy po ich premierze kinowej we Francji.
30 stycznia 2024 roku operator telekomunikacyjny Free uruchomił nową platformę Freebox Ultra, która umożliwia korzystanie z kanału
CANAL+ Live bez dodatkowych opłat.
31 stycznia 2024 roku, po uzyskaniu zgody francuskiego urzędu ds. konkurencji,
Grupa CANAL+ sfinalizowała przejęcie pakietu płatnej telewizji OCS oraz Orange Studio, spółki zależnej zajmującej się koprodukcją filmów i seriali, od swojego historycznego partnera Orange. Francuski urząd zatwierdził transakcję po szczegółowej analizie jej wpływu na rynek i uzależnił ją od spełnienia szeregu zobowiązań podjętych przez Grupę CANAL+.
Po zakończonym 9 lutego 2024 roku dokapitalizowaniu Viaplay, Grupa CANAL+ posiada 29,33 proc. kapitału spółki i pozostaje jej największym akcjonariuszem.
Grupa CANAL+ ogłosiła 26 lutego 2024 roku, że podjęła kolejny krok w realizacji swoich ambicji uczynienia z Azji kolejnego motoru wzrostu,
zwiększając swoje udziały w platformie streamingowej Viu do 30 proc., zgodnie z
warunkami transakcji ogłoszonymi 21 czerwca 2023 roku.
Grupa CANAL+, największy akcjonariusz
MultiChoice Group, przekroczyła próg 35 proc. kapitału zakładowego spółki i 1 lutego 2024 roku ogłosiła, że złożyła zarządowi MultiChoice niewiążącą ofertę nabycia wszystkich wyemitowanych akcji zwykłych MultiChoice Group, których jeszcze nie posiada.
Niniejsza oferta została odrzucona przez radę dyrektorów MultiChoice w dniu 5 lutego 2024 roku. 28 lutego 2024 roku południowoafrykański Takeover Regulation Panel (TRP) orzekł, że Grupa CANAL+ ma obowiązek ogłosić publiczne wezwanie na wszystkie akcje spółki MultiChoice Group, których jeszcze nie posiada. 5 marca 2024 roku
Grupa CANAL+ ogłosiła, że zwiększa swoją ofertę do 125 rupii za akcję, wyceniając MultiChoice Group na 2,6 mld euro (bez akcji własnych). MultiChoice zawarł umowę na wyłączność z Grupą CANAL+, która to najpóźniej do 8 kwietnia 2024 roku złoży ofertę obowiązkową.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.